י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תיעוד: מחבלת מנסה לדקור חרדי בדרך לכותל

בצהרי שבת, מחבלת מצור באהר התנפלה על אדם חרדי באזור שער שכם במזרח ירושלים, שלפה סכין וניסתה לדקור אותו באמצעותה מספר פעמים עד שנמלט. היא דקרה אדם נוסף בידו ונלכדה. המשטרה פשטה על ביתה של המחבלת • צפו בתיעוד הפיגוע

תיעוד: מחבלת מנסה לדקור חרדי בדרך לכותל



פיגוע דקירה בסולטאן סולימאן סמוך לשער שכם בדרך לכותל. היא ניסתה לדקור חרדי תושב ירושלים, ואזרח נוסף שנפצע קל. המחבלת, בת 29 תושבת צור באהר, שביצעה את הפיגוע, נעצרה.

בחיפוש שבוצע בביתה נתפס מחשב ומסמכים שהועברו לידי חוקרי הימ"ר. כלל הממצאים הועברו לצוות החקירה ביחידה מרכזית שאסף ממצאים מזירת הפיגוע, תיחקר מעורבים ועדים, ביצע ניתוח מעמיק ויסודי של מיכלול הראיות והממצאים.


תיעוד. דוברות משטרת ישראל

היום בשעה 11:40 לערך, הגיעה המחבלת לאזור שער שכם. עת שהלכה ברחוב סולטאן סולימאן לכיון רחוב הנביאים הבחינה באדם חרדי והחלה ללכת לכיוונו במהירות. בשעה שהיתה קרובה אליו שלפה סכין שהיתה ברשותה וניסתה לדקור אותו באמצעותה מספר פעמים עד שהתרחק ממנה.

מיד לאחר מכן המשיכה לכיוון מתחם תחנות האוטובוסים הסמוך, שם התקרבה לאזרח ודקרה אותו בידו באמצעות הסכין. האיש ואנשים נוספים שעמדו החלו להתגודד סביבה.

בשלב זה כוח משטרה ומג"ב הפרוס באזור זיהה את האירוע, צמצמו טווח לכיוונה, השתלטו עליה ותפסו את הסכין שהיתה ברשותה. המחבלת, תושבת צור באהר בת 29 הועברה לחקירה ביחידה המרכזית. האזרח שנפגע פונה על ידי מד"א באורח קל.

עם סיום חקירתה תובא בפני בית המשפט שם תבקש המשטרה להאריך מעצרה.

במשטרה ציינו כי כלל הממצאים העולים מהחקירה עד כה מצביעים על כוונה ברורה של המחבלת והיא לפגוע בחפים מפשע. המחבלת שהגיעה לאזור כשהיא חמושה בסכין פגעה באזרח באמצעותו וזמן קצר קודם לכן ניסתה לפגוע באזרח אחר.

הודות לתגובה מהירה של אזרחים והכוחות הפרוסים במקום היא נוטרלה תוך זמן קצר ובכך נמנעה פגיעה בנוספים. פריסת הכוחות המתוגברת בשטח, הן במערב והן במזרח העיר, נמשכת מזה תקופה ארוכה והיא נועדה למנוע ולסכל כל נסיון של כל גורם לפגוע בחפים מפשע. התגובה המהירה, המיידית והנחושה של הכוחות היום בשטח היא פועל יוצא של ההיערכות המבצעית בכלל גזרת ירושלים.
כותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד