ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בצפון קוריאה מחריפים את המתח; רבים דורשים להתגייס לצבא

צפון קוריאה לא מתרגשת מהאיומים של טראמפ ומעלה את רף המתיחות בינה לבין ארצות הברית; מיליוני תושבים ביקשו להצטרף לצבא כדי להילחם נגד ארה"ב • יפן נערכת עם מיירטי טילים • נשיא סין דוחק בטראמפ להנמיך הלהבות ולנקוט באיפוק

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



נשיא סין, צ'י ג'ינפינג, קרא לנשיא טראמפ לנקוט באיפוק במתחים עם צפון קוריאה במהלך שיחת טלפון ביום שישי בערב, כך דיווחה התקשורת הסינית.

לאחר שבוע של איומים ואיומים נגדיים בין וושינגטון לפיונגיאנג, נשיא סין דחק בשני הצדדים לא לעשות דבר שיחריף את המתחים, כך דיווחה רשת הטלוויזיה הממשלתית של סין.

הוושינגטון פוסט מדווח על הפרשה, ונותן סיקור נרחב למתיחות בין שתי המדינות, צפון קוריאה המשיכה להחריף את המתח ביום שבת, כאשר העיתון הצפון קוריאני "רודונג סינמון" דיווח כי כמעט 3.5 מיליון בני אדם, כולל סטודנטים וחיילים במיל', ביקשו להצטרף לצבא הצפון קוריאני או להצטרף אליו מחדש כדי להילחם נגד ארה"ב על הסנקציות האחרונות, שעודדו באמצעות מועצת הביטחון של האו"ם.

"כל האנשים מתקוממים ברחבי הארץ (צפון קוריאה) כדי להגיב נגד ארה"ב אלפי פעמים", כתב העיתון, של מפלגת הפועלים השולטת, ושכמובן מצדדת במשטר הדיקטטורי.

הדווח של העיתון היה לוחמני מאד, והראה כי המשטר הצפון קוריאני אינו נסוג אל מול האיומים של טראמפ.

בינתיים, יפן סיימה התקנת מיירטים של טילי קרקע-אוויר במעברים המערביים, כי קוריאה הצפונית איימה שתפגע ביפן, וגם באי גואם שנמצא במרחק של 3400 קילומטר, מצפון קוריאה שמאיימת על "תקיפה נרחבת" נגד האי שעליו נמצאים אלפי חיילים אמריקאיים.

בדרום קוריאה השכנה, חוששים מאד מהצפון, והממשלה החלה את הצבת הפריסה של מערכת ההגנה מפני טילים, על אף שהממשל הליברלי בדרום קוריאה מתנגד לטראמפ, הוא מנסה כעת להאיץ את ההיערכות להגנה, מאחר והוא חושש מצפון קוריאה בדיוק כמו האי גואם.

בשיחת הטלפון שלו עם טראמפ, אמר נשיא סין צ'י, כי סין מקווה שהצדדים הנוגעים בדבר יפעלו באיפוק וימנעו מלנקוט כל פעולה שתגביר את המתחים בחצי האי, וכי דיאלוג, ומשא ומתן והסדר מדיני הם הדרכים הבסיסיות לפתרון בעיית הגרעין של חצי האי הקוריאני, אמר צ'י במהלך השיחה, שהתקיימה ביום שבת בבייג'ינג.

"המנהיג הסיני הביע את נכונותה של בייג'ינג לשמור על תקשורת עם ארה"ב כדי לפתור את הבעיה הגרעינית של חצי האי קוריאה" ציינו בסוכנות הידיעות הסינית CGTN.
צפון קוריאה ארצות הברית מתיחות סין דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד