י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ארה"ב: הרוגים כתוצאה מדריסה במהלך הפגנה

במהלך הפגנה סוערת שנערכה בשבת בוירג'יניה שבארצות הברית, נדרסו 3 מפגינים למוות • טראמפ צייץ בתגובה: "אני מגנה את השנאה והקנאות והאלימות מהצדדים בווירג'יניה"

פינוי אחד הפצועים. צילום: רויטרס
פינוי אחד הפצועים. צילום: רויטרס



מאות לאומנים לבנים, ניאו-נאצים, חברי הארגון הנאצי קו-קלוקס-קלן התעמתו במהלך השבת עם מתנגדיהם, ברחובות שארלטוסוויל שבווירג'יניה, כשבשיא המהומות רכב שעט לעבר המפגינים שהפגינו נגד הנאצים, הרג שלושה בני אדם, ופצע עשרות נוספים.


אנג'לה טיילור, דוברת המרכז הרפואי UVA, בשארלטוסוויל שבווירג'יניה, סיפרה כי 20 אנשים הובאו לבית החולים בשעות אחר הצהריים המוקדמות, (שבת) לאחר ש-3 מכוניות התנגשו אחד בשני, כתוצאה מרכב אחד שדרס אנשים ונכנס במכוניות חונות, במדרחוב עמוס בני אדם, בנוסף עוד 15 אנשים נפצעו במהלך קטטות רחוב.

מוקדם יותר, לפני ההפגנה הרשמית שתוכננה על ידי ימנים לאומנים, כדי למחות נגד הסרתו של פסל מעורר מחלוקת בדמותו של מפקד צבא הקונפדרציה במלחמת האזרחים האמריקנית, שהתרחשה בארצות הברית בשנים 1861- 1865 כשמדינות בדרום ארצות הברית, שתמכו בעבדות, הכריזו על פרישה מארצות הברית והקימו את קונפדרציית המדינות של אמריקה, הידועה יותר בשמה המקוצר "הקונפדרציה".

הנשיא טראמפ גינה את המהומות וצייץ בטוויטר "אני מגנה את השנאה והקנאות והאלימות מהצדדים בווירג'יניה. מה שקריטי עכשיו זה להשיב מהר את הסדר והחוק, ולהגן על חייהם של אזרחים תמימים".
דריסה וירגיניה ארצות הברית מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד