י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המשבר בין אפריקה לסיידוף מעמיק - ומה יקרה לפיקדון של 2 מיליון דולר?

נציגות מחזיקי איגרות החוב העלתה להצבעה את האפשרות שלא להאריך את המו"מ עם סיידוף ולקחת ממנו את הפיקדון בסך 2 מיליון דולר • סיידוף: "לא מאפשרים למחזיקים לקבל החלטה מושכלת"

לב לבייב. צילום: אביר סולטן, פלאש 90
לב לבייב. צילום: אביר סולטן, פלאש 90



האם מחזיקי איגרות החוב של אפריקה (17.9 +2.87%) מכינים את הקרקע לחזרתם של מוטי בן משה ולב לבייב לשולחן המשא ומתן? קבוצת סיידוף ציפתה שנציגות מחזיקי האג"ח של אפריקה תבקש מהאסיפה הכללית להרחיב את סמכויותיה לנהל משא ומתן עם כלל הנושים, בהתאם לדרישת הקבוצה. אלא שבסוף השבוע התברר כי ביום שני הקרוב תתקיים הצבעה על הוראה לנאמן חברת הרמטיק שלא להאריך את תקופת ההתחייבות כלפי סיידוף לבלעדיות במשא ומתן מולו על רכישת אפריקה.

זאת לאחר שהדיון באסיפת מחזיקי איגרות החוב שנערכה ביום רביעי האחרון, הוביל את הנציגות למסקנה שקבוצת סיידוף חזרה בה מעקרונות הצעתה - ושינתה באופן מהותי את הצעת ההסדר.

כדוגמא לכך מלינה הנציגות על כך שסיידוף דרש שהנציגות תגיע להסכמות מול מס הכנסה כחלק בלתי נפרד מהסדר הנושים. לפני האסיפה הלינה הנציגות על כך שקבוצת סידוף דורשת את ביטול התביעות הנגזרות והייצוגיות הקשורות לחברות הבנות והנכדות.

חלופת ההתכתבויות בין הצדדים, שפורסמה הבוקר בבורסה, מראה שהנציגות מחזיקה בעמדתה לפיה ניהלה משא ומתן בתום לב אך סיידוף לא נענו לדרישה המקדמית לבצע את רכישת אפריקה "As Is", ללא כל התניות והסכמות הנוגעות לנושים אחרים.

"הדרישות העיקרות כי הסדר החוב בחברה ייעשה מול מחזיקי איגרות החוב נקבע בשורה של מסמכים, לרבות ההזמנה להציע הצעות - ההצעה המקורית שלכם שהובאה בפני מחזיקי איגרות החוב, ושעל בסיסה מחזיקי איגרות החוב הורו לנאמן לנהל משא ומתן בלעדי עם הנציגות", מדגישים עורכי הדין של הנציגות, גיא גיסין וטלי שלו.

"משהעליתם את הדרישה ל'מירוק' החברה מחובותיה לנושים אחרים, הודיעו הנאמנים כי הם רואים בהתנהלות זו הפרה מהותית וחסרת תום לב של תנאי ההצעה המקורית", מדגישים גיסין ושלו.

אלא שנראה שמה שמכעיס את אנשיו של סיידוף היא העובדה שהנציגות כעת מסרבת להחזיר את הפיקדון בסך 2 מיליון דולר - אותו הפקיד סיידוף - בטענה שקבוצת סיידוף ביטלה מיוזמתה את המשך קיום המשא ומתן.

מבחינתו של סיידוף הדרישה להגיע להסדר עם כלל הנושים הינה דרישה לגיטימית - במסגרת הסדר הנערך על פי סעיף 350 לחוק החברות. עורך דינו אמיר דולב הצביע במכתבו לנציגות על כך שהיתה צריכה לפרסם כתב הצבעה נטרלי. "ההחלטה כפי שנוסחה על ידי הנאמנים, אינה מאפשרת למחזיקי איגרות החוב לקבל החלטה מושכלת במחלוקת שבין הצדדים".


מנהל העסקים של משפחת סיידוף, תמיר כהן, מסר היום ל-TheMarker כי "במידה שהמוסדיים יאשרו את הארכת הבלעדיות לסיידוף, הוא מעריך כי ניתן יהיה להגיע להסכם שיוצג למחזיקי האג"ח בתוך כשבוע לכל היותר. להבנתי המחלוקות עם נציגות האג"ח אינן מחלוקות עסקיות מהותיות, שכן בכל ההצעות שניתנו כלול סעיף הסדר הנושים, ולכן לא ברור מדוע בחרה נציגות מחזיקי האג"ח להעלות דווקא סעיף אחד מההסכם כולו להצבעה".
לב לבייב סיידוף אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד