ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ביטול מסתורי: שעות לפני אירוע חסידי ענק - האומנים הוחלפו במפתיע

בעונה הנוכחית של 'בין הזמנים' הופקו אירועים רבים לבני הציבור החרדי: לונה פארק, אייסלנד, עולים לירושלים ועוד • דווקא בתחום המוסיקה החסידית האותנטית צצו ההפתעות, אחרי שטיינמץ בביתר, אומנים באשדוד הוחלפו באחרים ברגע האחרון

ביטול מסתורי: שעות לפני אירוע חסידי ענק - האומנים הוחלפו במפתיע
בחדרי חרדים



הערב יתקיים במשכן לאומנויות הבמה באשדוד אירוע מוזיקאלי בשם 'סוד הניגון', בהשתתפות בעלי המנגנים זאנוויל ויינברגר ושלומי גרטנר.

האירוע שהפך למסורת ב'בין הזמנים' ומיועד לגברים בלבד, זכה לפרסום מקדים נרחב באשדוד, תוך שהמארגנים מתאמצים להעניק לו צביון תורני ופחות להציגו כמופע מוזיקלי, כך שיתאים לאברכים ולא ייכנס להגדרת מה שמכונה 'ערבי שירה', אולם מסתבר כי זה לא היה מספיק.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מאחורי הקלעים התחוללה ביממה האחרונה דרמה של ממש. על פי התכנית המקורית, היו אמורים להופיע בעל המנגן ישראל אדלר, ומקהלת נרננה בניצוחו של יעקב רוזמרין ובניהולו של רובי טאוב.

שעות ספורות לפני המופע, שונתה התכנית המוזיקלית. בסופו של יום, האירוע ייצא לפועל, אולם ישתתפו בו הזמר שלומי גרטנר מלונדון והזמר זאנוויל ויינברגר, סולנה של מקהלת מלכות. הזמר מוטי ויזל שהיה אמור להופיע באירוע, ביטל גם הוא "מסיבות אישיות".

אחרי פרשת ביטול הופעת שטיינמץ בביתר, הפרשה הנוכחית מעלה עוד סימני שאלה - מה קרה פה: זו השאלה שמנסים תושבים בעיר, אנשי תעשיית המוסיקה וגם אנחנו ב'בחדרי חרדים', להבין. מדוע ואיך קורה מצב שהפקה מוסיקלית יוקרתית ומושקעת עליה עמלים חודשים ארוכים, מקבלת תפנית מפתיעה בשעת הש'ין, והאמנים המרכזיים שאמורים להופיע בה, כולם חסידיים יראים ושלמים מוחלפים באחרים.

לאחר שנאמר לנו כי מאחורי החלפת האומנים עומדים מספר עסקנים מקומיים, שהמניע שלהם לא ברור - איך הדרישה שלהם היתה מאומנים חסידי גור, ונרננה ושרולי אדלר הם כאלה - שלא להופיע, על אף, שחשוב להדגיש שוב, לא מדובר ב'ערב שירה' אלא באירוע תורני שמתקיים בברכת רבנים ובפיקוח.

יצאנו לנסות להבין מהגורמים הרשמיים את הסיבה לדבר. עברנו טילטולים רבים בדרך והתחמקויות מנטילת אחריות. תחילה הפנו אותנו לאדם בשם ליברמן, שנטען כי היה מעורב בהפקה לכל אורך הדרך. הוא תחילה לא הסכים לנדב פרטים, בהמשך אף התכחש לקשר שלו לעניין, והפנה לחבר מועצת העיר החתום על המודעה המקורית.

פנינו אל הרב עזרא שור, חבר מועצת העיר שחתום על המודעה, הוא אמר לנו בתחילת השיחה כי "הכל בסדר, האירוע יתקיים במתכונתו הנוכחי", ובהמשך כשלחצנו להבין על המניע להחלפת האמנים, העלה שור תשובה שלמעשה מטילה את האחריות לפתחם של האמנים המופתעים שבוטלו מהאירוע, "לא אני זה שהפקתי את האירוע. האירוע הופק על ידי מקהלת נרננה". פנינו גם אליהם, ממקהלת נרננה לא התקבלה תגובה.

בדיקה קצרה העלתה שמי שמתקצב את האירוע זו החברה העירונית לתרבות ופנאי באשדוד, הם גם חתומים על המודעה. אז פנינו אליהם להבין, את הנסיבות לשינוי המפתיע. בחברה העירונית לא ידעו תחילה על איזה אירוע מדובר כלל, אולם לאחר זמן קצר חזרו עם תשובה. התשובה שניתנה, היתה מטעמו של שור, ששוב מטיל האחריות על מי שלמעשה בוטלו, "הפקת האירוע נעשתה על ידי 'נרננה'".

חשוב לומר, התושבים מקומיים חלוקים בדעתם האם השינוי יצא לטובה. חלקם כועסים על ביטול המקהלה, דבר שפוגע בחוויה המוזיקלית של המשתתפים, אך חלקם סבורים כי בשורה התחתונה הדבר יצא דווקא לטובה, לאחר שויינברגר וגרטנר, שאישרו הגעה, איכותיים ומרגשים לא פחות משרולי אדלר ונרננה. גרטנר, בכלל, נחשב כ'כוכב בינלאומי' מבוקש.

יחד עם עגמת הנפש הרבה שנגרמה לצדדים ולמוזיקאים, חשוב לזכור כי החוזים נחתמו כבר לפני תקופה, מה שעלול לגרום מעבר לעגמת נפש, גם לדרישה לתשלום דמי ביטול בסכום לא ידוע.



אחר השינויים בהרכב האמנים, מטעם הפקת האירוע יצאה היום ההודעה הבאה: "היום זה קורה! אמרות קודש, סיפורי הוד והיכלות נגינה חוברים יחד באירוע המרתק "סוד הניגון" שייערך הערב באשדוד. האירוע ייפתח בס"ד במעמד סיום מסכת לכבוד התורה ולומדיה, בהשתתפות מגיד הישרים הרה"צ רבי חיים יוסף בידרמן שליט"א שיישא דברים בנושאי חינוך והנהגות קודש מבעל ההילולא הרה"ק רבי אהרן מבעלזא זיע"א"



עוד נמסר "את המשא המרכזי ישא הרה"צ רבי משולם לייפער שליט"א בן כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג שליט"א שישא דברות קודש במשנת החסידות בענין חשיבות השמירה על טהרת הניגון והלימוד מתוך שמחה".

"במרכז האירוע ייערך פאנל מוסיקלי ייחודי בהנחיית ר' דוד מרגליות – יעדים, בהשתתפות בעל המנגן העולמי ר' שלוימי גרטנר מלונדון, בשילוב נדיר וראשון מסוגו יחד עם אמן הרגש המופלא ר' זאנוויל ויינברגר, שיבצעו יחד יצירות פאר מאוצרות היכל הנגינה החסידי, פרקי שירה ורגש ומחרוזות שמחה, תחת שרביט ניצוחו של המעבד והמנצח ר' יהושע פריד - האחראי לפס הקול של המוזיקה החסידית האותנטית, אשר ינצח על תזמורת מורחבת של 14 כלים בשילוב הצצה אל מאחורי הקלעים של המוסיקה החסידית וסודות המקצוע".

"במעמד ישא דברים חבר מועצת העיר הדגול הרב עזרא שור הי"ו, אשר ידיו רב לו בעשיה ברוכה וענפה למען תושבי העיר. פתיחת שערים בשעה 7:45 רכישת כרטיסים בנקודות הרכישה - חנויות 'אור החיים' וסניף 'חיש צח' רובע ג' אשדוד. לבאים מחוץ לעיר שימו לב: בעקבות אירוע סמוך בהשתתפות ראש הממשלה, ייתכנו עיכובים בסמיכות לאולם. המשכן לאמנויות הבמה סוגר את השערים בשעה 8:15 בדיוק. ברוכים הבאים!", לשון ההודעה.
סוד הניגון זאנוויל ויינברגר הופעה ביטול אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד