ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

היסטוריה • לאחר עשור: הגר"ח ייצא לאזור הדרום

למעלה מעשור לא יצא הגר"ח קנייבסקי לנסיעות ארוכות • ביום ג' ייצא לאופקים, שם ישמש סנדק לנינו • ומדוע הבטיח הגר"ח פיצוי לנכד? • הסיפור המלא

הגר"ח במכוניתו. צילום ארכיון
הגר"ח במכוניתו. צילום ארכיון

למעלה מעשור לא יצא הגר"ח קנייבסקי לנסיעות ארוכות.

שקיעותו בלימוד וחולשתו לא אפשרו נסיעות ארוכות. לבד מביקורים שנתיים אותם עורך הגר"ח בירושלים בימי חג ומועד – אז הוא מבקר את חמיו, הגרי"ש אלישיב, ומעתיר בתפילה על שריד בית מקדשנו – הוא כמעט ואינו יוצא מתחומי בני ברק.

ביום שלישי הקרוב, זה יקרה. הגר"ח ייכנס למכוניתו וידרים לעיר אופקים שבדרום, מרחק נסיעה של שעה וחצי לכל צד.

הביקור ההיסטורי בעיר ייערך לרגל שמחת הברית לנינו - נכד לחתנו הגר"ז ברוורמן, ראש ישיבת סאדיגורא, בן לבנו הרב ישראל ברוורמן - בה ישמש הגר"ח כסנדק.

הברית נערכת באופקים בבית המדרש של סב הרך הנילוד – הגר"ד סלומון, שנפטר לפני כשנה וחצי לאחר מחלה קשה. משפחת הרב, התעקשה שהברית תיערך בבית המדרש בו שימש הגר"ד כרב, והגר"ח הודיע כי הוא יבוא במיוחד להשתתף בברית.

לבני ביתו ששאלו לשם מה הוא מתאמץ כל כך, הסביר הגר"ח כי לפני כשנה, ביום בו נכדו – ר' ישראל ברוורמן התחתן, הוא ישב 'שבעה' על אחותו הרבנית אהובה ברמן, ולא יכל להשתתף בחתונה. כבר אז הוא הבטיח 'פיצוי' לחתן, והשבוע הוא משלם אותו.

הגר"ח ייצא ביום ג' בשעה 12:00 מביתו שברחוב רשב"ם, כשהוא מלווה בנהגו האישי – ר' שעיה אפשטיין, ובמספר מצומצם של מקורבים. לביתו הוא צפוי לחזור בסביבות השעה 17:00 אחר הצהריים.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד