י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב מחפוד והרב שטרנבוך דנו בעוף ה'בראקל'

סערת כשרות עוף ה'נזיר מבראקל' שנחשפה ב'בחדרי חרדים' ממשיכה לעורר סערה. היום הגיע הגר"ש מחפוד גאב"ד כשרות בד"ץ "יורה דעה", מגדולי השוחטים בארץ, לדירת הנופש בה שוהה ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך בצפת, להתייעצות ולהכרעה בענין

הרב מחפוד והרב שטרנבוך דנו בעוף ה'בראקל'



סערת כשרות עוף ה'נזיר מבראקל' שנחשפה ב'בחדרי חרדים' ממשיכה לעורר סערה. היום (ראשון) הגיע הגאון רבי שלמה מחפוד גאב"ד כשרות בד"ץ "יורה דעה", מגדולי השוחטים בארץ, לדירת הנופש בה שוהה ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך בצפת, להתייעצות ולהכרעה בענין.

הגר"ש מחפוד הגיע בליווי ראש מערך כשרות 'יורה דעה' הרב עדני, ובמהלך האסיפה ביקש לשמוע את דעתו של הרב שטרנבוך בעניין סערת עוף ה'בראקל', שכידוע עורר פולמוס הלכתי נרחב אודות כשרותו.

במהלך הדיון המכריע, הודיע הגר"ש מחפוד כי לאור הכרעתו של הגר"מ שטרנבוך כי במצב הנוכחי אין לטהר את העוף, גם בבד"ץ יורה דעה לא ישחטו עופות מזן הבראקל כל עוד לא יקבלו עדויות ברורות על כשרותו של העוף.

גם הגאון רבי משה ברנסדורופר אב"ד 'היכל הוראה' הפוסל את העוף מבלגיה, כתב במכתבו בסוף השבוע: "לאחר שנתפרסם היום בשער בת רבים אודות העוף החדש שהובא מעבר לים הנקרא 'בראקל' שלאחר עדות כמה שוחטים שהם דומים לעופות שהם שוחטים עשרות בשנים וכל דבריהם הם על צבע הנוצות, והעלימו מן הרבנים ומן הציבור שיש לעוף זה כמה שינויים שודאי מחייבים מסורת, ועל זה אין לנו שום מסורת כלל וכלל וכבר הארכתי במכתבי (מיום שני כ"ג תמוז תשע"ז) אודות עוף זה שאחר שאין לו שום מסורת הוא נחשב לעוף טמא, וודאי לא יעלה על שולחנם של שומרי תורה ומצות ככל עוף טמא, ועיין אגרות משה (יו"ד ח"א סימן לד)".

































הנזיר מבראקל עוף הרב שלמה מחפוד יורה דעה הרב משה שטרנבוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד