ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הביטקוין ממשיך לדהור: זינק לשיא של יותר מ–4,000 דולר

התחזקות המטבע הווירטואלי נרשמת על רקע קדחת הנפקות של מטבעות וירטואליים ועדכון הקוד שלו • גם ההתעניינות בביטקוין מצד מוסדות פיננסיים שמרניים בוול סטריט גוברת, אבל אנליסטים מזהירים מהתנודתיות הגבוהה שלו

צילום: pixabay
צילום: pixabay



שערו של המטבע הווירטואלי ביטקוין זינק במשך סוף השבוע. בשבת בצהריים נסחר הביטקוין תמורת 3,700 דולר, והיום הגיע שערו ל–4,150 דולר — השער הגבוה ביותר של הביטקוין מעולם. מאז ירד השער ל–4,000 דולר. רק לפני שבוע חצה המטבע הווירטואלי לראשונה את רף 3,000 הדולרים.

לפני כשבועיים דווקא נרשמו בביטקוין ירידות חדות, אחרי שפוצל לשתי גרסאות, שאחת מהן מכונה ביטקוין קאש. הפיצול היה שינוי בתוכנה של המטבע, שיצרה שתי גרסאות של הבלוקצ'יין בביטקוין (הטכנולוגיה שבבסיס השימוש במטבע הווירטואלי) עם היסטוריה משותפת. ביטקוין היה המטבע הדיגיטלי הראשון שהתבסס על בלוקצ'יין, טכנולוגיה המאפשרת לבצע העברות כספים ממשתמש למשתמש בלי מעורבות של צד שלישי, כמו בנק מרכזי או בנק מסחרי. כעבור ימים ספורים חזר המסחר בביטקוין לשגרה, והמטבע חזר לרשום עליות.

נוסף על כך, כמה ימים אחרי הפיצול נערך תיקון בקוד של הביטקוין, שנקרא סגוויט, ומאפשר לאחסן יותר עסקות בכל ביטקוין — מה שמגדיל את נפח המסחר במטבע הווירטואלי. "סגוויט הוא פתרון חכם שמאפשר בסופו של דבר להגדיל את היקף העסקות", אמר ארון לאשר, סמנכ"ל השיווק בחברת ברידוולט, העוסקת במסחר בביטקוין.

הזינוק בשער הביטקוין נרשם גם על רגע פריחה בתעשיית ההנפקות של מטבעות וירטואליים (ICO) ככלי לגיוס כסף. לצורך ההשתתפות בהנפקות של מטבעות וירטואליים יש צורך להשתמש במטבעות וירטואליים אחרים. העלייה בהנפקות תומכת בעליות בביטקוין, מפני שיותר משקיעים מעוניינים להיכנס לתחום ומעדיפים לרכוש ביטקוין — המטבע הווירטואלי הנפוץ ביותר.

בשבוע שעבר פורסם כי גם מוסדות בוול סטריט מתחילים לתת פומבי בקולם להתעניינות שלהם בביטקוין. "בין אם אתם מאמינים ביתרונות של השקעה במטבעות קריפטוגרפיים ובין אם לאו, מדובר בדולרים אמיתיים שעובדים כאן, ושווה לעקוב אחרי זה", נטען במכתב שכתבו אנליסטים בבנק ההשקעות גולדמן סאקס למשקיעים בחטיבת ניהול העושר של הבנק.

במכתב ניסו האנליסטים להשיב על כמה שאלות של המשקיעים, ובו נטען גם כי בקרוב ניתן יהיה לערוך השקעות מסודרות יותר בביטקוין באמצעות הבנק, מפני שנראה כי השוק של המטבעות הווירטואליים צומח בהתמדה. הבנק גם הסביר למשקיעים למה הביטקוין נחשב בעיניו לסחורה — מכיוון שהמשאבים מוגבלים, בדומה לסחורות.

על רקע הדיון הער בהשקעה בביטקוין, עוד ועוד אנליסטים הנחשבים לשמרנים מתחילים לעודד השקעה בביטקוין. מנגד, דווקא חלק מהמשקיעים הראשונים בביטקוין טוענים כי העובדה שהמטבע הווירטואלי מתחיל להיכנס לזרם המרכזי עשויה להוביל בטווח הקרוב לפחות למימושים ולירידה בערכו. בכל מקרה, אנליסטים מזהירים כי המסחר בביטקוין הוא תנודתי מאוד, וטוענים כי אין מניעה שייגע בשערים של 2,000 דולר ו–5,000 דולר בשבוע אחד.
ביטקוין מטבע וירטואלי וול סטריט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד