א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

פרסום ראשון: הקבינט יכריז על מתחם מועדף לדיור באלעד

בשורת דיור באלעד. ללא צלצולים מיותרים, קבינט הדיור יתכנס מחר ויאשר את השלב השני של הרחבת העיר אלעד. לפי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', הקבינט ימליץ להכריז על מתחם ששטחו כ-1,300 דונם, בצפון מערב העיר, כמתחם מועדף לדיור

פרסום ראשון: הקבינט יכריז על מתחם מועדף לדיור באלעד
יעקב לדרמן, פלאש 90



פרסום ראשון - בשורת הדיור באלעד: ללא כותרות וצלצולים מיותרים, קבינט הדיור צפוי להתכנס מחר (שני) ולאשר את השלב השני של הרחבת העיר אלעד החרדית.

על פי המידע שהגיע ל"בחדרי חרדים", הקבינט ימליץ להכריז על מתחם ששטחו כ-1,300 דונם, בצפון מערב העיר כמתחם מועדף לדיור.

השטח יכלול כ-2,500 יח"ד, בבניה בגובה ממוצע של 6 קומות, כמו"כ יכלול המתחם שטחים ציבוריים שיתנו מענה לתוספת יח"ד לעיר וכן שטחים המיועדים לתעסוקה, המוצעים בחלקו המערבי של היישוב, מה שיביא בשורה גדולה למגזר החרדי כולו.

כזכור, השלב הראשון בהרחבת העיר החרדית - התמקד ב-700 יחידות דיור בקרן הצפונית מזרחית בעיר, בסמוך לחניון האוטובוסים, תוכנית שכבר אושרה לתכנון. כאמור, השלב הנוכחי יכלול 2,500 יחידות דיור לאורך הצד הצפוני הנוטה למזרח, מעבר לרחובות שמעון בן שטח והרי"ף, במקביל לאישור שטחי המסחר במערב העיר - משולש העסקים. השלב השלישי בהרחבת אלעד - בניית כ-10,000 יח"ד נוספות בשטח האש בעיר.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי פעילותו של ראש העיר ישראל פרוש היא זו שהביאה לזירוז הנושא ולאישור המיוחל הצפוי של קבינט הדיור, וכי המטרה היא ליצור עוגן כלכלי במקביל להרחבת העיר, כדי שלא ייווצר מצב של בניית יחידות דיור ללא אפשרויות פרנסה והכנסות לעיר. על פי התוכנית הנוכחית, שטחי מסחר ותעסוקה בהיקפים של כשני מיליון מטרים במשולש העסקים, יעניקו את המשענת הרצויה לעיר החרדית הפורחת.

בהצעת המחליטים שצפויה להתקבל מחר בקבינט נכתב כי "המתחם, ששטחו כ-1,300 דונם, מצוי בצפון מערב העיר אלעד ובתחום שטח השיפוט של הישוב. המתחם כולל כ-2,500 יח"ד, בבניה בגובה ממוצע של 6 קומות. בנוסף כולל המתחם שטחים ציבוריים שיתנו מענה לתוספת יח"ד לעיר וכן שטחים המיועדים לתעסוקה, המוצעים בחלקו המערבי של היישוב".

עוד נכתב כי "פיתוח המתחם יתן מענה למחסור החריף ביחידות דיור ובשטחים ציבוריים הקיים כיום באלעד. לאור מאפייניו הייחודיים של הישוב שמיועד לאוכלוסייה חרדית קיימת חשיבות רבה בקידומו. פיתוח מתחם התעסוקה יתרום לחיזוק האיתנות הכלכלית של היישוב ויעניק אפשרויות תעסוקה לתושביו".

לסיום נכתב כי "לאלעד מקודמת בימים אלו תכנית מתאר כוללנית ועקרונות התוכנית תואמים לה, לאור הימצאותו של תא שטח זה במרחב רגיש מחד ועתיר מגבלות מאידך, בעת התכנון ייבחנו השימושיים המוצעים פריסתם ואופיים. לאור האמור, מומלץ להכריז על השטח כמתחם מועדף לדיור".

יודגש, כי בניגוד לפתרונות הדיור למגזר החרדי, בשפיר ובאשדוד, יחידות הדיור באלעד משמשים מענה יעיל ביותר לפתרון המצוקה שהחריפה בשנים האחרונות וכזכור, רק באחרונה הכריז שר הבינוי והשיכון יואב גלנט על הסכם גג שמתגבש בעיר אלעד שמסגרתו ייבנו 12,500 יחידות דיור בעיר.

עוד כדאי להדגיש, כי יחידות הדיור באלעד משמשות מענה יעיל ביותר לפתרון המצוקה שהחריפה בשנים האחרונות וכזכור, רק באחרונה הכריז שר הבינוי והשיכון יואב גלנט על הסכם גג שמתגבש בעיר אלעד שבמסגרתו ייבנו 12,500 יחידות דיור בעיר.

לצד קידום הפרוייקטים בעיר אלעד, מקודמות בימים אלה גם הצעות נוספות, הכוללות את העיר החרדית שפיר, הסכם גג באשדוד וכן את היישוב החרדי העתידי 'גבעת אדומים' שקרקעותיו כבר עברו רישום בטאבו ואף זכה לחתימות של 40 חברי כנסת בכל הסיעות בהם גם ח"כים רבים מהסיעות החרדיות שקראו לממשלה לקדם את הבנייה במקום.
מצוקת הדיור אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד