י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הבהלה לביטקוין שוטפת את משקיעי המגזר החרדי: "זה מסוכן"

משקיעים חרדים נוהרים למטבע ה'ביטקוין' הדיגיטלי, שמשגע את העולם הכלכלי והפיננסי, והגיע לשיא של כ-4000 דולר למטבע. אבל מומחה השקעות חרדי מתריע: "יש מי שהתעשרו, אבל מי שעשה 'מכה' בביטקוין, יכול באותה מהירות גם 'לחטוף מכה'"

ביטקוין
ביטקוין



משקיעים חרדים התעשרו ממש בימים האחרונים, חלקם במרוצת החודשים האחרונים - זו בשורה משמחת וטובה, שיהודים מתפרנסים ובוודאי מפרישים גם לצדקה, אבל יחד עם זאת זו גם אזהרה חמורה.

מדובר בהשקעה במטבע ה'ביטקווין'. יהודים חכמים למדו והבינו כיצד 'לשחק' עם המטבע שאינו מטבע, ומשגע את העולם הכלכלי והפיננסי, שהגיע לשיא מטורף של שווי כ-4000 דולר למטבע.

"הרבה מאנ"ש", מספר ל'בחדרי' גורם העוסק שנים רבות בחלפנות וכמובן גם במקרה זה מעדיף לשמור על חסיון, "מחזיקים בכספים בינלאומיים, ולא תמיד יכולים להצביע על מקור הכסף, או להעביר אותו בלי להסתבך עם רשויות המס, עבורם המטבע הזה הוא פתרון מעולה". בהסבר זה הוא למעשה מסביר את הכניסה הראשונה אל המטבע, שלדבריו, בשלב ראשון היתה רק של מספר מצומצם של חרדים, אנליטים כלכליים וכאלה עם יותר מידי כסף 'שחור'.

"לאחרונה זה הפך לתופעה. אני מדבר על אברכים, מלמדים בחיידר ובעלי משפחות, לא מבוססים במיוחד, אבל עם איזה שהוא סכום שהם אגרו בצד, אם זה לחתונת הילדים או באמת להזדמנויות עסקיות. השמועה על הכסף הקל והמהיר שאפשר לעשות על הביטקווין עשתה כנפיים והמירוץ החל".

רק לפני שבוע חצה המטבע את שווי ה-3000 דולר, והיום, שבר עוד שיא מטורף, עם שווי של 4000 דולר למטבע ווירטואלי. "במצב כזה של תנודתיות, הפיתוי וגם היצריות לעשות כסף מהר וקל גדולים, וכאן בדרך כלל מגיע 'הגל החרדי'" - אומר בן שיחנו, אדם שליווה כמה מפרשות ההון הענקיות במגזר, כמו לייפווייב, עוקצי גמ"חים ועוד.

"בקרב המשקיעים החרדים יש את הגאונים, אלו שבאמת ניחונו בחושים עסקיים חדים, כמיטב המסורת היהודית על המוח היהודי שמבין בבנקאות וכלכלה יותר מכולם. ויש את אלו שלא למדו כלכלה ומחפשים את ה'מכה', רבים דווקא מבני הציבור החרדי. הקפיצות החדות בביטקווין בכל החצי שנה האחרונה, הביאו את אלה, להכנס להשקעה, וחלקם כבר עשו הרבה מאוד כסף".

לצד זה יש כמובן גם את האזהרות: הביטקווין סובל מתדמית לא טובה, בגלל חוסר ההבנה לעומק של מה עומד מאחוריו, וכמובן הטענות כי הוא למעשה לא מחזיק שום תשתית אמיתית מאחוריו. ההצלחה הגדולה שלו והביקוש מצד המשקיעים, מביאים לכך שחברות השקעה בוול סטריט שוקלים להשקיע בו ובמטבעות דיגטליים אחרים. אבל המומחים מזהירים מחוסר יציבות. יצויין כי כבר בעבר קרס הביטקוין בין לילה במאות אחוזים, כשם שהמריא.

"מי שעשה 'מכה' בביטקוין, יכול באותה מהירות גם 'לחטוף מכה'" מסכם ל'בחדרי' את הדברים המומחה. "התזוזות והתנודתיות במטבע, מיועדים רק למי שיש לו לב חזק ופועם זה קודם כל. אני מכיר אנשים שלא נרדמים בלילות. אבל בעיקר צריך להיזהר מהנפילה. אי אפשר לדעת אם הגענו כבר לשיא, אפשר אבל לדעת שזה מתחיל להיות מסוכן", הוא מסכם.
ביטקוין מטבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד