י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אבישי: אנחנו האחראים לריסוקה של ש"ס?

אבישי בן חיים הוא עיתונאי מוערך וותיק. הוא נחשב לאוהד גדול של השר דרעי ובאופן קבוע מפרסם כתבות - בהם הוא טוען שרק בגלל שש"ס ספרדית היא מקבלת סיקור שונה. ליהודה שלזינגר נמאס והוא 'שם את הדברים על השולחן' בפוסט בפייסבוק

יהודה שלזינגר ואבישי בר חיים
יהודה שלזינגר ואבישי בר חיים



שיילוקים ושקרים אחרים: הוא אחד הכתבים הוותיקים, ידען גדול ובעל השפעה רבה, אבל הוא טועה, כל כך טועה, ופעמיים בחודש הוא מנהל מסע השמצות נגד כתבים שגדלו בציונות הדתית ומאשים אותם בפגיעה היסטורית בש"ס והכי גרוע- בגזענות.

'החלקתי' את זה פעם אחת, פעמיים, שלוש וארבע אבל כשמספרים שקר מספיק פעמים מישהו גם עלול להשתכנע שהוא נכון. ולכן צריך לשים דברים על השולחן:

1. קאדר כתבי הדתות הנוכחי הוא הכי רציני ואיכותי שהיה בעשור האחרון, רובנו מונעים מהרצון לעשות טוב ולהוקיע את הרע. העבודה שלנו היא להביא חדשות, לסקר, וש"ס היא חלק מהתחום שלנו, מההתעסקות שלנו. פעם זה טוב, פעם זה רע. קוראים לזה עיתונות.

2. מדהים לראות שכשמדובר בש"ס ודרעי הם "נרדפים" ואילו השאר "מסוקרים". כששרקי מפרסם בערוץ 2 תחקיר על ליצמן הוא *חושף*, כשאטינגר ב'הארץ' מתמקד בבתי הדין הוא *מסקר*. כשאוריה אלקיים מפרסם בתאגיד סיפורים על מוהלים הוא *מתקן*. ורק כשמדובר בש"ס ודרעי הם *נרדפים*. נו באמת.

3. אותם 'כתבי הציונות הדתית' סיקרו במשך השנים את סיפורם של אינספור רבנים ספרדים ולא תמיד לחיוב כמו הרנטגן, הרב פינטו, הבבא ברוך, ועוד- האם זה דיכוי או סיקור?

4. ש"סניקים חוטפים דה לגיטימציה בתקשורת? חה. אנשי מאה שערים, אנשי הרב אוירבך, ליטאים שלא מלמדים ליבה, ח"כים מיהדות התורה שדורשים לשמור על הסטטוס קוו, כל אלו הם אשכנזים שחוטפים הרבה יותר חזק. במקרה הטוב זה "רק" 'סחטנים' במקרה הרע זה קריאות לשבור להם את הרגליים. גם זו גזענות?

5. סדרת הפרסומים האחרונה על ש"ס הייתה פרי ידיהם של מתי טוכפלד, חיים אתגר, ושלל דיווחים מהתקדמות החקירה באדיבות אנשי המשטרה והמשפט - משה נוסבאום, גיא פלג, דורון הרמן, ואביעד גליקמן. לא בדיוק ציונות דתית קלאסית.

6. נטען כי "כתבי הציונות הדתית אחראים לריסוקה של ש"ס" - סיריסלי? "ריסוקה"?! עם שליטה במשרד הפנים, הנגב והגליל, הדתות, שלוחה במשרד האוצר, בניית ערים (שפיר ואלפי יחידות באלעד), חוקים חברתיים, תנופה אדירה של רשת החינוך ושליטה בתחנת רדיו ועיתון יומי.
לדברי אנשי ש"ס הסקרים מעולם לא מדייקים כשמדובר במפלגה הספרדית. אולי מי שרואה בש"ס מרוסקת הוא, במקרה הטוב, רק אדם שבונה תזה מופרכת ולא נותן לעובדות להטעות אותו, ובמקרה הרע גזען שלא משתחרר מהמחשבה שספרדי יכול להביא הישגים.

7. אין שום דבר אישי, בטח לא "קו מוביל" להיכנס בדרעי או בש"ס. אף אחד לא קם בבוקר ואומר 'איך נתקע את דרעי ואת הפרענקים'. גם לא קו ובטח לא 'תפיסת עולם'. זה דימיון.
דרעי לא נרדף, דרעי מסוקר.

פורסם בפייסבוק של יהודה שלזינגר
סיקור שס יהודה שלזינגר אבישי בן חיים אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד