י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מה מחיר המשקפת הגרמנית של יצחק רבין?

המשקפת האישית של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל מוצעת בימים אלה למכירה פומבית שתתקיים בעוד כשבועיים בירושלים • מי יזכה במשקפת של הרמטכ"ל השביעי?

יצחק רבין והמשקפת. צילום: לע"מ
יצחק רבין והמשקפת. צילום: לע"מ



המשקפת האישית של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין מי שכיהן כרמטכ"ל השביעי של צה"ל מוצעת למכירה ומחירה ההתחלתי יעמוד על 5,000 דולרים.

על פי הפרסום הבוקר ב'ישראל היום' המשקפת של רבין, שאותה ייצרה החברה הגרמנית Carl Zeiss, נתונה במארז המקורי שלה, העשוי עור חום. בבטנת המארז מופיע הכיתוב "Y. RABIN Brig gen", שמרמז על כך שהמשקפת ליוותה את רבין עוד מהיותו תת־אלוף. גם על רצועת המשקפת עצמה מופיע הכיתוב "Y. RABIN".

המכירה הפומבית תתקיים ב־28 באוגוסט בבית המכירות הפומביות "ירושלים של זהב" בירושלים. "המשקפת ניתנה כמזכרת לחבר משפחה קרוב בשנות ה־80", מספר יהודה גליל, חוקר בבית המכירות.

לדבריו, "בתצלום משנות ה־50 כאשר רבין היה אלוף פיקוד הצפון הוא נראה עונד על צווארו את המשקפת, הנושאת בחובה את זיכרונו של הצבאי המפואר של רבין".

"המשקפת נותנת לנו הצצה לפן הצבאי בדמותו של רבין - לא רק כמדינאי אלא כמצביא דגול, אשר הביא את צה"ל להישגו המרשים ביותר במלחמת ששת הימים", אומר גליל.

לאחר סיום הקריירה הצבאית המזהירה שלו, רבין כיהן כשגריר ישראל בארה"ב, שר הביטחון, וראש הממשלה בשתי קדנציות. הוא נרצח ב־4 בנובמבר 1995 בסיומה של עצרת בכיכר מלכי ישראל בתל אביב.
יצחק רבין משקפת מכירה פומבית ראש הממשלה רמטכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד