י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אברך שזכה בהגרלת 'מחיר למשתכן' ל'בחדרי': "זה עוד כלום"

הוא נרשם ל-4 הגרלות, בכולן הוא התאכזב לגלות כי לא זכה, אך הוא לא התייאש. בחמישית הוא קיבל את ההודעה הנחשקת "זכית בדירה" • מדוע הקדים השר כחלון את ההודעה לזוכים והאם ניתן לדעת כמה חרדים זכו בהגרלות הללו? • כל הפרטים

דירות. צילום: pixabay
דירות. צילום: pixabay צילום: pixabay



בשבוע שעבר נערכה ההגרלה הגדולה של 'מחיר למשתכן' בה השתתפו 41,856 משקי בית הזכאים שנרשמו להגרלה, שהם למעלה מ-90% מסך הזכאים.

היישובים אליהם נרשמו המשפחות הרבות ביותר לפי סדר יורד הן: ראשון לציון (13,163), הרצליה (11,692), מודיעין (11,515), בית שמש (11,063), ויבנה (8,088).

בקרב היישובים המבוקשים ביותר על ידי משפחות בני מקום, נכללים: ראשון לציון, בית שמש, הרצליה, נתניה, חיפה ומודיעין.

מתוך כלל היישובים, היישוב עם יחס הזכייה הגבוה ביותר הוא היישוב טירת הכרמל, שם עמד פער מזערי של 25 לטובת הדירות. בשאר ערי הפריפריה, היו בממוצע 2 מתחרים על כל דירה. אחוז ההרשמה הגבוה מעיד על אמון גדול בתכנית.

לפני כחודש פירסמנו ב'בחדרי חרדים' כי תוצאות ההגרלות צפויות להתפרסם היום ה-14 באוגוסט כשבמקביל יישלחו הודעות לאלה מן הנרשמים שעלו בגורל. אלא ששר האוצר משה כחלון החליט להקדים ולבשר לזוכים הן בהודעות אישיות והן באתר האינטרט כבר בשבוע שעבר.

גורמים בעולם הכלכלה מסבירים, כי כחלון עשה זאת לאחר שספג מהלומה קשה והובך בבג"צ שביטל את חוק מס על דירה שלישית עליו נלחם בעוז, אז כדי להסיט את הנושא מסדר היום, מיהר השר ובישר לזוכים, כדי להציג גם הישגים לציבור.

בעיקרון לא ניתן לדעת או אפילו להעריך כמה חרדים זכו בהגרלה זו או אחרת, אפילו לא באיזה עיר זכו. שכן בטופס ההרשמה לא מציינים המתמודדים את מוצאם או אמונתם, אולם 'בחדרי חרדים' הצליח להגיע לאחד מהזוכים – מוטי א. אברך חסידי שנישא בחודש טבת השנה ומתגורר לעת עתה בדירה שכורה בבית שמש.

"נרשמתי במשרד השיכון לפני החתונה, עברו מאז 4 הגרלות בהם לא זכינו, לא התייאשתי והנה זכיתי בבית שמש עיר מגוריהם של הוריי והורי אשתי" פותח מוטי את השיחה עם 'בחדרי חרדים'.
"בהגרלה הספציפית הזאת היו לי הרבה יותר סיכוייים, כי 20% הוקצו לתושבי העיר ויחסית היו הרבה דירות והמספרים שיחקו לטובתי".

לשאלתנו הסביר מוטי, כי "עד שבוע וחצי לפני שנסגרה ההרשמה נרשמו להגרלה בערך כ-8,000 זכאים. לא כל המתמודדים היו חרדים, אבל מתושבי בית שמש הרוב שהגישו הם חרדים. הפרויקט עליו התמודדתי מיועד לחרדים אך לא רק חרדים התמודדו בו".

הוא ממשיך ומספר "לא ידוע לי על עוד חרדים שזכו בהגרלה הזו, למרות שאני מכיר עשרות ואפילו מאות שנרשמו להגרלה הזו, אף אחד מהם לא עדכן אותי שזכה".

לשאלתנו כיצד קיבל את ההודעה המשמחת שכל זוג בישראל מצפה לה: "אשתי העירה אותי בבוקר יום שלישי שעבר ואמרה לי 'זכינו בדירה'. חשבתי לרגע שהתעוררתי מתוך חלום. קיבלתי את ההודעה ב-SMS שם נאמר לי שנשלח לי פירוט בדוא"ל, שם היה כתוב לי זכית... בקרוב תוזמן לכנס. זה עוד כלום. זו אמנם בשורה טובה ומשמחת אבל עד שנראה את הדירה ונגור בה זה ייקח עוד זמן הכנס אליו הוזמנתי הוא רק הכנה והסברה".

ניסינו לברר באילו דירות מדובר ומה מחירם פחות או יותר, "דירת 3 חדרים אמורה לעלות בהגרלת מחיר למשתכן, בין 700 אלף ₪ ל-875 אלף ש"ח. אני אקח כנראה דירת 4 חדרים שהיא אמורה לעלות בסביבות ה-850 אלף 900 גג. היום דירה כזאת בבית שמש עולה בסביבות מיליון ומאתיים שקלים". מציין מוטי בשיחה.

רק כדי להבין כמה הסיכויים נמוכים מסביר מוטי, כי "כל זוג צעיר נרשם להגרלות ה'מחיר למשתכן'. אין זוג צעיר שלא מגיש היום מועמדות להגרלות הללו. לחשב את כל הזוגות הצעירים בשנים האחרונות למשל רק את אלה שהתחתנו במהלך העשור האחרון שעדיין אין להם דירה משלהם, מדובר בעשרות אלפים שמתמודדים על כמה מאות דירות שיש בשוק, אז הסיכוי הוא באמת בערך אחד לאלף". מסכם מוטי את השיחה.⁠⁠⁠⁠
מחיר למשתכן דירה הגרלה משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד