י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נחשף: זיהום חמור בפגייה של ביה"ח בבני ברק

הפגייה בבית החולים 'מעייני הישועה' נסגרה בימים האחרונים, לאחר שתינוק שנדבק בחיידק עמיד לאנטיביוטיקה הדביק עוד 11 פגים אחרים • בבית החולים תולים זאת בעקבות המחסור באחיות וברופאים

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90 צילום: אילוסטרציה - פלאש 90



מה קורה בפגייה של בית החולים החרדי הפופולארי? על פי המתפרסם הבוקר (שני), בעיתון 'ידיעות אחרונות', נסגרה מחלקת הפגייה בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, זאת לאחר ש-12 פגים נדבקו בחיידק עמיד לאנטיביוטיקה.

ממידע שהגיע ל'ידיעות אחרונות' קיים בפגיית בית החולים "זיהום חמור", מה שכנראה הוביל להידבקות בחיידק. הפג שנדבק שרוי במצב קשה אך לא נשקפת סכנה מיידית לחייו, 11 הפגים האחרים נמצאים תחת מעקב והשגחה.

היות ומדובר במספר גדול של פגים שנדבקו בחיידק, הורה משרד הבריאות על סגירת המחלקה, כמו הורה המשרד שלא לקבל פגים חדשים, עד שהפגים ישוחררו ויוכלו לבודד את האחרים ולהציב להם להם צוות רפואי נפרד.

מאז ההוראה, הועברו נשים הצפויות ללדת פגים לבתי חולים אחרים באיזור, כמו כן ניתנה הוראה למד"א, שלא לפנות יולדות בסיכון לבית החולים 'מעייני הישועה'.

מנהל בית החולים פרופ' מוטי רביד, מדגיש כי רק יולדות שיש חשש שיילדו פגים, מועברות לבתי חולים אחרים במרכז הארץ.

לגבי מקור הזיהום, עדיין לא ברור מה מקורו. ביממה האחרונה ערך בית החולים בדיקות לכל הצוות, אולם אלה לא העלו דבר. בבית החולים מפנים את האשם לכך שאין די כוח אדם בפגייה כמו בשאר הפגיות בישראל.

"יש לנו מחסור באחיות וברופאים ואנחנו לא עומדים בתקנים המומלצים על ידי משרד הבריאות" כך אומר פרופ' מוטי רביד ומוסיף: "צריך לזכור שחלק מהצוות הרפואי שלנו עזב לטובת בית החולים החדש באשדוד".

דו"ח שפירסמה לאחרונה עמותת לה"ב הפועלת למען הפגים, מצא כי שכיחות הזיהומים בפגים אשר נולדו במשקל מתחת ל-1,500 גרם שכיח בישראל פי 4-2 בהשוואה למדינות המערב. אחת הסיבות כפי שטען מנהל בית החולים 'מעייני הישועה' - המחסור באחיות, שגורם למצב שכל אחות בפגייה צריכה לטפל במספר רב של פגים, מצב שגורם להגדלת הסיכון לזיהומים.

מבית החולים 'מעייני הישועה' נמסר בתגובה לאחר כשנה וחצי ללא זיהום בפגיה במרכז הרפואי שהוא השלישי בגודלו בארץ בתחום הילודה, אובחנו בשבוע שעבר מספר פגים שנדבקו בחיידק היציב לאנטיביוטיקות מסוימות המצוי בקהילה במדינת ישראל.

הפגיה נערכה באופן מיידי לטפל בנושא וניתן טיפול רפואי מתאים לפגים. כיום כל הפגים בריאים, יחד עם זאת הפגייה אינה מקבלת פגים חדשים עד שיושלם תהליך ההיערכות לקליטה.

פרופ' רביד, המנהל הרפואי במרכז הרפואי 'מעיני הישועה': "כיום לא נשקפת סכנה לפגים חלקם ישתחרר במהלך הימים הקרובים".

ממשרד הבריאות נמסר כי "משרד הבריאות והיחידה הארצית למניעת זיהומים נמצאים בקשר ישיר ורציף עם מנהל בית החולים והצוותים בפגייה".
פגייה זיהום חמור מעייני הישועה ידיעות אחרונות חיידק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד