י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שוב הושחתו עמודי העירוב; נחקר כפשע שנאה

שוב גילו תושביה החרדים של מאווה שבני ג'רזי כי עמודי העירוב הושחתו על ידי אלמונים • המשטרה חוקרת את המקרה תחת ההגדרה "פשע שנאה"

שוב הושחתו עמודי העירוב; נחקר כפשע שנאה
חדשות 24



שוב הושחתו עמודי עירוב ככל הנראה על רקע אנטישמי: במאווה, שבניו ג'רזי הושחתו עמודי עירוב והמשטרה חוקרת את המעשה כפשע שנאה.

שישה צינורות PVC שהוקמו כדי לתלות עליהם חוטי עירוב ניזוקו במהלך השבת האחרונה. המשטרה במאווה חוקרת את המעשה כפשע שנאה.

זהו מקרה שני של התנכלות לחוטי העירוב בתוך מספר שבועות. ההשחתה האחרונה התרחשה כאמור, ביום שבת האחרון באזור איסט קרסנט אווניו.

אחד התושבים הלא יהודים אמר לתקשורת, "אני לא חושב שאנשים צריכים להשחית דברים - זה מצער שזה קורה", אמר. "אני חושב שיש עוד דרכים לדבר על חילוקי דעות".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' לפני כשבועיים, גורמים בעיירה מאווה שבניו ג'רזי, הורו לחרדים על הפסקת בניית עמודי עירוב, וההחלטה זכתה לתמיכה חזקה של התושבים המקומיים.

בנוסף קבוצת פייסבוק בשפ "מהווה סטרונג" אירגנה כנס בהשתתפות תושבי המקום הלא יהודים, והיא פרסמה שהיא תדאג לאכוף את החלטת העיירה. הקבוצה צברה 3,000 חברים תוך שישה ימים בלבד.

"אני לא רואה בזה השתלטות עוינת על העיר", אמר מנהל הקבוצה על קבוצת החרדים ממונסי שבנו את העירוב. "כל מה שאני רוצה זה שהם יקיימו את החוק ויישארו בגדר התקנות הקיימות".

בנוסף, יותר מ-1,200 איש חתמו על עצומה באינטרנט הקוראת להוריד את העירוב. העתירה, שכותרתה "להגן על איכות קהילתנו במאווה", הערות בעצומה מתייחסות אל "האנשים האלה" (החרדים)ומבטאים חששות בנוגע לירידת ערך הנכסים. רובם מגיבים אנונימיים.

"אני לא רוצה את האנשים הגסים, המגעילים האלה, המלוכלכים שחושבים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים בעיירה הנחמדה שלנו", נכתב באחת התגובות.

אחר כתב: "אני לא רוצה שהעיירה מאווה תהפוך למקום לא רצוי לחיות. אנשים אלה אינם מתערים עם אנשים אחרים מחוץ לקהילה שלהם, אני לא רוצה שהם ישלטו במועצת המנהלים שלנו ויבקשו כספים למוסדות החינוך שלהם. כמו כן, הם קונים בתים (הכוונה לבתי כנסת) שהם טוענים כי זה למטרות דתיות, לא משלמים מסים, הם צריכים להישאר במקום ממנו באו,ושיעזבו את העיר שלנו לבד".

עוד אדם כתב "יש חשש כי העירוב ימשוך יותר ויותר יהודים דתיים, ובסופו של דבר הם ישתלטו על המקום".

ביינתים קבוצה של יהודים חרדים תבעה את העירייה על כך שהורתה לה לסלק את עמודי העירוב, בתביעה נכתב "כי העיר הפרה את זכויותיהם החוקתיות והאזרחיות".⁠⁠⁠⁠
עירוב פשע שנאה מאווה ניו גרזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד