י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ספר תורה יוכנס הערב ל'משכן ישראל' בבית שמש

בית שמש התורנית לא ידעה זמן רב שמחה של מצוה כמו זו שמצפה לה היום (שני) • לבית הכנסת 'משכן ישראל' שברחוב בר אילן בבית שמש הוותיקה, יוכנס ברוב פאר והדר ספר תורה חדש שנכתב לעילוי נשמתה של האשה הצדקנית מרת הדסה שולמית (סילקה) שפירא ע"ה שהסתלקה לבית עולמים לפני שנה • 'עץ חיים' לזכרה של אשה מיוחדת שכל דרכיה היו דרכי נעם ונתיבותיה שלום

האדמו"ר מסאדיגורה בכתיבת אותיות
האדמו"ר מסאדיגורה בכתיבת אותיות



בית שמש התורנית לא ידעה זמן רב שמחה של מצוה כמו זו שמצפה לה היום (ב'). לבית הכנסת 'משכן ישראל' שברחוב בר אילן בבית שמש הוותיקה, יוכנס ברוב פאר והדר ספר תורה חדש שנכתב לעילוי נשמתה של האשה הצדקנית מרת הדסה שולמית (סילקה) שפירא ע"ה שהסתלקה לבית עולמים לפני שנה בדיוק, אחרי ששתתה מקובעת כוס הייסורים עד תומה. ספר התורה נכתב לעילוי נשמתה הזכה והטהורה על ידי מכריה ומוקיריה, שתרו אחר מקום תפילה שבו יקראו מהספר המהודר, בקביעות ולמשך שנים ארוכות, והוא יהיה עץ חיים שימשיך את אלה שנגדעו בצעירותה.

מרת הדסה שולמית (סילקה) ע"ה הייתה א"ח לאברהם גדליה שפירא מנכ"ל עיתון 'מרכז העניינים' ואמא לשתי בנות קטנות שהיו ליתומות ונותרו לצד הורים, אח ואחיות.
המנוחה, בת למשפחת ברגר הידועה בצניעות אורחותיה, בחסידותה ובפשטותה, ואביה, ר' יצחק מנחם ברגר, נמנה על חשובי חסידי ערלוי.

הייתה ידועה במידותיה ובמעשי החסד הרבים למען הכלל והפרט. אף יותר מבמעט שנות חייה הרגועים והשלווים, בלטה גדולתה למרחוק, בשלוש השנים האחרונות לחייה מלאי הסבל, בהם קפצה עליה גזירת הבורא.
למרות ייסוריה, והניסיונות הקשים אותה עברה, הייתה דוגמא לאמונה וקבלת הדין. בכל התקופה, עד לחודש האחרון שבו התדרדר מצבה, סירבה לקבל עזרה מאחרים, והמשיכה בעיסוקיה ובמעשיה למען הזולת בגבורת נפש עילאית. עד רגעיה האחרונים, לא ויתרה על מאומה בגידול וחינוך הילדות בעצמה, ואף לא על פסיק בטיפוח הבית ברוחניות ובגשמיות. היא ראתה בכל אלה את הדרך הנכונה להתמודד עם המחלה שתקפה אותה. הכל, ללא שמץ של טרוניה על גורלה ובלא שמי שלא נחשף למצבה, יוכל להבחין בסבלה.

בתקופות הקשות של התמודדות, מצאה מרגוע והשכיחה את ייסוריה בעידוד חולים אחרים, שאת רוחם הצליחה להרים ולנסוך בהם אמונה ותקווה, גם בזמנים שידעה שמחלתה חמורה משלהם.

הותירה בית שעל קירותיו חקקה צוואה של אהבת אדם, עזרה ונתינה, חינוך לחיי תורה ואמונה צרופה. כל אלה הביאו את מכיריה ומוקיריה לחבור יחד להכניס ספר תורה על שמה ולעילוי נשמתה, היום.

כתיבת האותיות החלה בבתיהם של גדולי ישראל, והיא תמשיך בשעה 16:00 אחר הצהרים, בבית משפחת פישר, רחוב בר אילן 6 בבית שמש. בשעה 19:30 תצא התהלוכה ברוב עם, לכבודה של תורה, ותנוע בשיר ובתודה ברחובות בית שמש.

הכנסת ספר התורה הנערכת בשבוע שבו נאמר בפרשה "ושמחתם לפני ה' אלוקיכם אתם ובניכם ובנותיכם", היא יותר מסמלית ורותמת כל אחד ואחת ממכיריה ומוקיריה ומתושבי בית שמש, על משפחותיהם, ליטול חלק בשמחה של מצוה.























הכנסת ספר תורה כתיבת אותיות בית שמש משכן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד