י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הח"כים החרדים התקפלו והצביעו נגד ההורים

למרות הצהרותיו של יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, אישרה הבוקר הוועדה שבראשותו את תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשע"ח, מרגי נכנע ללחץ הקואליציוני והצביע בעד. גם ח"כ ישראל אייכלר שהתנגד בתחילה לאשר את תשלומי ההורים - נכנע ללחץ והצביע בעדם

אייכלר ומרגי
אייכלר ומרגי



הח"כים החרדים התקפלו והצביעו נגד ההורים: למרות קיומו של חוק חינוך חובה, מוסדות החינוך רשאים לגבות מההורים סכומים המגיעים למאות שקלים, בגין סיבות ועילות שונות. בכל שנה, משרד החינוך וועדת החינוך בכנסת מאשרים את גובה הסכומים שניתן יהיה להשית על הורי התלמידים.

הבוקר, למרות הצהרותיו של יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, הוועדה שבראשותו אישרה - את תשלומי ההורים לשנת הלימודים תשע"ח, מרגי נכנע ללחץ הקואליציוני והסתפק במילים: "תשלומי ההורים צריכים להיעלם מהעולם, זה שוד לאור היום בחסות המדינה".

ל"בחדרי חרדים" נודע כי גם ח"כ ישראל אייכלר התנגד בתחילה לאשר את תשלומי ההורים, וזאת מחמת העובדה שהם הופכים למעמסה על הורים חרדיים רבים, המנוצלים על ידי מנהלי מוסדות ילדיהם אשר מטילים עליהם חיובים שונים ומשונים, אך לבסוף גם אייכלר הצביע בעד התקנות שעברו לבסוף ברוב של 7 תומכים מול 6 מתנגדים.

בפתח הדיון אמר ח"כ מרגי כי "עברה עוד שנה ואנו נדרשים לאשר שוב את תשלומי הורים. למרות שקיים חוק חינוך חינם חובה - תשלומים שונים ומשוכללים השתלטו על מערכת החינוך. תשלומי החובה והרשות אותה נדרשת הועדה לאשר בכ- מליארד ש"ח והתל"ן (תשלומי למידה נוספים) בכ- 3 מיליארד ש"ח. בתל"ן יש הפקרות מוחלטת שהמשרד לא רוצה ולא מסוגל לטפל בזה.

מרגי התייחס למגזר החרדי ואמר כי "חולשתו של המשרד בא לידי ביטוי בטיפול בתופעה במגזר הדתי לאומי והמגזר החרדי. אני מודיע באופן נחרץ די לגזל די לחמס על ידי דחיפת הידיים לכיסם של ההורים".

לדבריו, "במהלך כנס הקיץ הוקם שולחן עגול שנפגש מספר רב של פעמים במטרה למצוא מודל גביה חלופי למקרה שתשלומי הורים לא יבוטלו כלל".

יו"ר ארגון הורים למערכת החינוך בירושלים, פז כהן, פנה לחברי הכנסת: "בשנה שעברה כולם התחייבו שלא יקרה שוב. כך כבר שנים רבות. הבטחתם לבוחרים שתעמדו במילה שלכם. לפחות תחריגו כעמה סעיפים. אל תהיו חותמת גומי של הממשלה".

יואל זהורי, הורה לשני תלמידים בחטיבת ביניים בירושלים: "אני משלם תל"ן בסך 6,000 שקלים בשנה עבור כל אחד מהילדים שלי. בתמורה הם מקבלים 34 שעות לימוד שבועיות בלבד".

מטעמו של ח"כ מרגי נמסר ל"בחדרי חרדים" כי "ח"כ מרגי הצביע בעד תשלומי ההורים, רק לאחר שמשרד החינוך התחייב כי נושא תשלומי ההורים בגביה על ידי הביטוח הלאומי ייעשה כבר בשנת הלימודים הבאה תשע"ט. ובכוונתו של מרגי לפעול לצמצום הגבייה בתל"נים במושב החורף הקרוב".

מטעמו של ח"כ אייכלר נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "ח"כ אייכלר נאות להצביע בעד תשלומי ההורים, לאחר שקיבל הבטחה ממנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, שתקנות הרישוי של הת"תים יישומו תוך זמן קצר, וכפי שאייכלר נלחם על כך ואף הגיש הצעת חוק בנושא".





תשלומי הורים חברי הכנסת יעקב מרגי ישראל אייכלר חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד