ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

בעקבות הביקורת: תוגדל ההנחה לזוכי מחיר למשתכן בפריפריה

קבינט הדיור החליט להרחיב את הסבסוד לקבלנים על פיתוח הקרקע ולהקצות מחצית מהדירות בפרויקטים בפריפריה במחירי שוק • ההחלטה התקבלה בעקבות הביקורת על פערי ההנחות במחיר למשתכן בין המרכז לבין הפריפריה

צילום אילוסטרציה: גרשון אלינסון, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: גרשון אלינסון, פלאש 90



קבינט הדיור אישר היום (ב') להגדיל את סבסוד הפיתוח שניתן במסגרת תוכנית מחיר למשתכן ביישובים שבהם ערך הקרקע נמוך, ולהגדיל את ההנחות הניתנות לזוכים בערים הללו.

ההחלטה התקבלה בעקבות הביקורת על הפערים המשמעותיים בין ההנחות שניתנות במרכז הארץ לבין ההנחות שניתנות בפריפריה.

על פי החלטת קבינט הדיור, סבסוד הפיתוח עבור דירות שמשווקות בפרויקטים בפריפריה - במקומות שבהם ערכי הקרקע נמוכים במיוחד - יורחב. באופן זה יוכלו הקבלנים להפריש כספים נוספים לצורך מתן הנחות לרוכשים.

בנוסף לכך, מחצית מיחידות הדיור בפרויקטים האלה ישווקו לרוכשים מהשוק החופשי - בשונה מהמצב היום, שמאפשר לשווק 20% מהדירות לשוק החופשי. מטרת הצעד היא להגדיל את הכדאיות הכלכלית ביישום התכנית ולהרחיב את ההנחות בפריפריה.

כיום מגיעה ההנחה הממוצעת על דירות מחיר למשתכן בפריפריה לכ-160 אלף שקל, בעוד שבמרכז הארץ ההנחה הממוצעת מסתכמת בכ-330 אלף שקל. בהרצליה, לדוגמה, ההנחה מגיעה עד ל-800 אלף שקל. במשרד השיכון מקווים שההסדרים החדשים יובילו להגדלת ההנחות בפריפריה ל-250 אלף שקל לפחות.

בקבינט הדיור מעריכים כי הצעד הזה יביא להצלחת פרויקטים נוספים של מכיר למשתכן ולהגדלת האטרקטיביות שלהם גם בקרב יזמים, שבאחרונה נרתעים מלגשת למכרזי קרקע בפריפריה מחשש שלא תהיה להם היתכנות כלכלית.
קבינט הדיור מחיר למשתכן סבסוד פיתוח שוק הדיור פרויקטים בפריפריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד