י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שלט מרתיח: "לאורחינו היהודים, להתקלח"

בבית דירות נופש בעיירה ארוזה שבשוויץ נתקלו תיירים חרדים בשלט מקומם שנתלה במקום, בו התבקשו להתקלח לפני שייכנסו לרחוץ בבריכת המלון, כך חושף יהודה שלזינגר ב'ישראל היום' • בעלת המלון: "הכנתי את השלט לאחר שראיתי גבר יהודי הולך לבריכה, בלי להתקלח"

שלט מרתיח: "לאורחינו היהודים, להתקלח"

 


אנטישמיות? בבית דירות הנופש אפרטהאוס פרדייז, בעיירה ארוזה שבשוויץ נתקלו תיירים חרדים בשלט מקומם שנתלה במקום, בו התבקשו להתקלח לפני שייכנסו לרחוץ בבריכת המלון, כך חושף יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

ע"פ הדיווח, זוג חרדים שהגיעו לנופש בשוויץ, הופתעו להיתקל בשלט באנגלית בו התבקשו 'לאורחינו היהודים, להתקלח לפני הכניסה לבריכה'. כשלטענתם לא נתלו שלטים דומים עבור בני דתות אחרות.

עוד דווח ב'ישראל היום', כי השלט הרתיח לא רק את התיירים החרדים שהיו במלון. אורח אחר, שלטענתו אינו יהודי, כתב מעל המודעה כי 'השלט הזה הינו דוחה וגזעני.

בנוסף לכך, התיירים החרדים סיפרו כי קיים שלט נוסף במטבחון מלון הדירות בו מתבקשים האורחים היהודים שלא להוציא אוכל מהמקרר אלא בשעות מסוימות.

אחד האורחים במלון סיפר ל'ישראל היום': "היינו מזועזעים מהשלט הזה. התחושה היא שאין ליהודים, ובעיקר לא ליהודים בעלי חזות דתית, מה לבקר באירופה. מרגישים את השנאה".

עוד סיפר: "זה העכיר עבורנו את אווירת הטיול. הרגשנו מאוד לא רצויים. למקום אמנם קרואים פרדייז אבל ליהודים זה ממש לא. יש לזה ניחוח אנטישמי".

גולש לא יהודי שנחשף לשלט, הגיב בזעם וכתב בטוויטר: "המלון הזה נמצא בארוזה, אם אתם רוצים להגיב להם על האנטישמיות הזאת אתם מוזמנים להגיב להם במייל [email protected]."

מנהלת המלון, רות' תומאן אמרה ל'ערוץ 10': "הכנתי את השלט בשבת האחרונה בערב, כיוון שביום שבת בבוקר ראיתי גבר יהודי הולך לבריכה, בלי להתקלח ובלי כלום. לאחר מכן הגיע מישהו מהמקום ואמר לי ש'אחד האורחים נכנס עם טי שירט'. אז כתבתי את השלט עם הכותרת הזו, כי לא ידעתי מה לכתוב".

לטענתה, כבר שנים רבות שמתארחים במלון יהודים, "אין לנו בעיה עם זה". בנוסף אמרה כי הורידה את השלט שתלתה לאחר שהאורחים התלוננו. "זה קרה עם אדם אחד, אז עשיתי את זה בשביל כולם. בדיעבד הייתי צריכה לכתוב 'לכל האורחים'". אמרה.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי מסרה כי היא "מזועזעת מהתקרית האנטישמית": "מדובר במלון דירות המארח קבוצות יהודיות מדי שנה" נמסר מלשכת סגנית השר.

חוטובלי שוחחה עם שגריר ישראל בשוויץ יעקב קידר שעדכן אותה בפרטים ומסר כי השלטים כבר הוסרו. השגריר יפנה למשרד החוץ השווייצרי בבקשה לגינוי.

"יש למצות את הדין עם האשה שתלתה את השלטים, ולא להסתפק בהסרת השלטים: " גילויי אנטישמיות באירופה לא פסקו לצערנו, ויש לדאוג לכך שבמקרים כאלה הענישה תייצר הרתעה אפקטיבית למי שעדיין מקנן בו החיידק האנטישמי", אמרה חוטובלי.

שלט אפרטהוס פרדייז אנטישמיות רחצה שווייץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד