ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

עיריית ירושלים לביהמ"ש: מתנגדים למסור מידע על העסקתה של שרה נתניהו

באחרונה המליץ בית המשפט המחוזי בירושלים לאשת ראש הממשלה ולעיריית ירושלים לשקול לפרסם מידע על העסקתה בעירייה בעקבות עתירתו של העיתונאי בן כספית

עיריית ירושלים לביהמ"ש: מתנגדים למסור מידע על העסקתה של שרה נתניהו
צילומסך



עיריית ירושלים והממונה על חופש המידע בעיריית ירושלים הודיעו היום (ב') לבית המשפט המחוזי בירושלים על התנגדותן להצעת בית המשפט למסירת מידע על העסקתה של רעיית רה"מ שרה נתניהו כפסיכולוגית בעיריית ירושלים.

כזכור, בסוף יוני 2017 המליץ שופט בית המשפט המחוזי בירושלים ארנון דראל לשרה נתניהו ולעיריית ירושלים לשקול לפרסם מידע על העסקתה בעירייה. מידע זה כולל בין היתר תקופות שבהן נתניהו לא הועסקה, תחומי האחריות שלה ומספר שעות העבודה שלה בחודש. העיתונאי בן כספית ביקש את המידע הזה מתוקף חוק חופש המידע, ומשסירבה העירייה למסור אותו – עתר לבית המשפט המחוזי באמצעות עו"ד אלעד מן.

העירייה הודיעה אתמול כי "במסירת המידע תיגרם פגיעה בפרטיותה של נתניהו. השאלה אם לפגוע בפרטיותה של נתניהו בנסיבות נשוא העתירה נתונה לשיקול דעתו של בית המשפט בלבד, תוך עריכת האיזונים הנדרשים לגבי מידתיות הפגיעה. לצורך ביצוע האיזונים יש להבחין בין פרטי המידע השונים שבהצעה ויש להימנע מלמסור את כלל המידע שבהצעה".

בתחילת אוגוסט 2017 הודיע לבית המשפט עו"ד יוסי כהן, בא כוחה של נתניהו כי "נתניהו מתכבדת להודיע כי היא מתנגדת להצעה, ולו מן הטעם כי מטרת העתירה היא המשך רדיפתה האישית על ידי העותר העיתונאי בן כספית". השופט ארנון דראל הודיע שימתין לקבלת עמדתה של עיריית ירושלים בעניין.

נתניהו הגיבה אז להצעת בית המשפט באומרה כי "כספית מנהל במשך שנים מסע רדיפה והכפשות אובססיבי נגד ראש הממשלה ורעייתו. הפעם הוא מנסה לפגוע בצורה מרושעת בעבודתה של נתניהו כפסיכולוגית חינוכית מומחית בשירות הציבורי".

במארס פורסם כי בתחילת שנת הלימודים החולפת צימצמה נתניהו את עבודתה - משני בתי ספר לאחד. לפי הערכות, שכרה, במשרה חלקית, הוא כ-1,000 שקל בחודש.

מעיריית ירושלים נמסר אז כי "כבר בשנה שעברה הגישה נתניהו בקשה לשינוי היקף המשרה בשל עומס משימות. בקשתה אושרה לפני פתיחת שנת הלימודים, בהיקף שנקבע, והיא עובדת בבית ספר אחד.
שרה נתניהו עיריית ירושלים בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד