י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ברקת על ה'דיל' עם 'דגל' שנחשף ב'בחדרי': "אני יזמתי אותו, בקרוב נחשוף את פרטיו המלאים"

ראש עיריית ירושלים התייחס אמש לדיל עם 'דגל' שנחשף ב'בחדרי' ואמר כי המתווה שגובש בשלבי טיוטה ובקרוב ייחשף לציבור: "המתווה הזה קורם עור וגידים זה קונספט של איך חיים ביחד, ונציג אותו בקרוב לציבור" • ברקת גם פרגן לח"כ מ'דגל'

ברקת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ברקת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ראש העיר ירושלים ניר ברקת, התייחס אמש (שני), ל'דיל' הירושלמי בינו לבין רבני 'דגל התורה' שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', לדבריו של ברקת, בקרוב המתווה המלא שכעת נמצא בשלבי טיוטה ייחשף לציבור הרחב.

בראיון שהעניק ב'קול חי' אמר ברקת כי "היוזמה היא יוזמה שלי כראש עיר, הדרג המקצועי החל להכין אותה כבר מבעוד מועד, זה לא מהיום ולא מהשנה האחרונה. המתווה הזה קורם עור וגידים בהמצאות היכולת שלנו לבנות יותר כיתות".

ראש העיר פרגן למזכ"ל 'דגל התורה' ח"כ יעקב אשר שניווט את המתווה מצדה של 'דגל התורה' ואמר: "בשנה האחרונה יחד עם חבר הכנסת יעקב אשר ומנכ"ל העיריה אמנון מרחב, הם עשו פינג – פונג - הלוך וחזור, ח"כ אשר ריכז הרבה מאוד דברים של הציבור החרדי מצד אחד, ואמנון מרחב ריכז את הצרכים של הציבורים הפלורליסטים – והם הלכו על מפה אחת משלבת. אנחנו בטיוטות האחרונות, בקרוב – נציג את המתווה. זה לא סודות, או הסכם סודי כפי שאנשים מציגים בשקר, זה קונספט של איך חיים ביחד, ונציג אותו בקרוב לציבור".

ברקת התייחס למצוקת הציבור החרדי בשכונות המעורבות בירושלים: "הרעיון המרכזי אומר שבשכונות הומוגניות יש מינהלים קהילתיים ונציגים וקל לנו יותר לתת פתרונות בשכונות הללו, לחליפין - בשכונות מעורבות אנחנו מקבלים את החרדים כמות שהם ושמים כפות של משי וניגשים בעדינות לתכנן היכן יהיו גני הילדים והיכן יהיו בתי הספר".

"אנחנו עושים את זה ככל הניתן בהסכמה, אחרי שעוברים עם הנציגים של המנהלים הקהילתיים ואחרי שעברנו את הנציגים ששלחו הרב סולוביצי'ק, הרב אפרתי והרב כהן ונפגשים עם חברי המעוצה גם במגזרים האחרים, גם מש"ס גם החסידים והחילונים ואנו מנסים ליצר מפה ככל שניתן לחיים משותפים של חיים אחד ליד השני".

"אנחנו עושים מאמץ, פותחים מפות וחושבים היכן ניתן לתת מענה סביר ולהתחשב באופן סביר, זה לא שחור – לבן, צריך פה המון אורך רוח וסובלנות אחד כלפי השני, ובסוף אפשר להגיע להבנות, הוסיף ראש העיר על 'הדיל' שנחשף ב'בחדרי חרדים'.



הפגישה החשאית בכנסת בהשתתפות ח"כ אשרצילום: הפגישה החשאית בכנסת בהשתתפות ח"כ אשר
הפגישה החשאית בכנסת בהשתתפות ח"כ אשר


על הפרסומים שה'דיל' כביכול בוטל השיב ברקת: "חד משמעי, אני לא מכיר חזרה של מישהו מהצדדים, כמו לכל דבר כזה, יש תמיד אנשים שהם קצת סקפטיים".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף בשורה ארוכה של פרסומים, את הצוות הסודי שפעל קרוב לשנה לגבש את ה'דיל' שיביא פתרונות לתושבים החרדים המתגוררים בשכונות המעורבות בירושלים. הצוות תועד על ידי 'בחדרי חרדים' והפרטים המלאים מטיוטת ה'דיל' פורסמו כאן ועוררו סערה רבתי.
ניר ברקת הדיל הירושלמי מתחם וורבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד