ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הבחור הליטאי שישב במאסר, בא להודות לרבי מליובאוויטש

הוא נעצר בשדה התעופה ברוסיה כאשר עשה תחנת ביניים בדרכו חזרה לביתו מישראל לארה"ב ונכלא • עם שחרורו הגיע יצחק המשתייך לזרם הליטאי, להודות לרבי מליובאוויטש • הסיפור המלא

הבחור יצחק יוסלובסקי בתפילה בציון
הבחור יצחק יוסלובסקי בתפילה בציון



לאחר שישב למעלה מ-3 חודשים ושוחרר בנס לפני יותר מחודש, הגיע אתמול (שני), הבחור יצחק יוסלובסקי לאהל ציון הרבי מליובאוויטש זצ"ל בניו יורק להודות לו על פעילות השלוחים במוסקבה, ועל העזרה הגדולה שנתנו לו בעת שישב במאסר.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בחור ישיבה מלייקווד, נעצר ונכלא ברוסיה למשך כמה חודשים.

הבחור יצחק יוסלובסקי, נעצר לפני מספר חודשים ברוסיה. כאשר היה בדרכו הביתה מישראל ללייקווד, לקראת חג פסח האחרון.

הוא יצא בטיסה מישראל לארה"ב עם נחיתת ביניים במוסקבה בירת רוסיה למשך שעתיים, כאשר השלטונות הרוסיים בדקו את המזוודות במהלך בדיקה ביטחונית שגרתית, הם מצאו כדור רובה שאותו קיבל יצחק מחבר ישראלי. יצחק לא ידע כי יש בעיה להעביר את הכדור דרך רוסיה, למרות שחוקי להעביר אותו במטען מסומן בטיסה לארצות הברית.

בשדות תעופה בינלאומיים, גילוי כזה יביא מקסימום לכך שהנוסע ימלא טופס, או במקרה הגרוע ביותר, יוחרם החפץ, אך הרוסים לא וויתרו ועצרו אותו בשדה התעופה, ולאחר מכן העמידו אותו לדין. מיד אם היוודע דבר המעצר, ראש הישיבה שלו בארץ ישראל, רבי יהושע קלבר, נכנס לפעולה מיידית.

במאמץ בינלאומי נרחב בראשותם של העסקנים משה טרס, חיים גרוס ואלקנה טרס מלייקווד ובשותפות עם הרב אהרן קוטלר מלייקווד גוייסה הנהגת אגודת ישראל של אמריקה, כדי שישתמשו בקשריהם הפוליטיים והמדיניים הנרחבים להביא לשחרורו של יצחק.

כאמור, אתמול (שני), הגיע יצחק לקברו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל, להודות על מפעל השלוחים הגדול שהקים הרבי, ושבזכותם הוא שרד את החודשים הקשים בהם ישב בכלא הרוסי.
לייקווד מוסקבה שחרור כלא הרבי מחבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד