י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגשר הוסר מהמשאית; הנהג חולץ ללא רוח חיים

לאחר שעות ארוכות, מנוף ענק הצליח להניף באמצעות כבלים את גשר רמת אלחנן, שקרס מעל המשאית אותו הוא מחץ. חולץ הנהג, גבר בן 60 ללא רוח חיים. במשך הלילה ייעשו מאמצים לפינוי ההריסות. הגשר קרס כנראה, לאחר שהמשאית התנגשה בו

הגשר הוסר מהמשאית; הנהג חולץ ללא רוח חיים
מוטי קרליץ פלאש 90



ההתנגשות והקריסה. לאחר שעות ארוכות המנוף שהגיע למקום הרים את החלק של הגשר שקרס על המשאית.


תיעוד פעולות המנופים. צילום: משטרת ישראל

ארבע וחצי שעות לאחר שהגשר קרס על משאית, חולץ הנהג כבן 60 כשהוא ללא רוח חיים.

בשערת הערב (שני) בשעה 19:45 משאית עם מנוף שנסעה התנגשה בגשר הולכי רגל על כביש 4 לכיוון צפון, באזור גבעת שמואל. בחסדי שמים, איש לא היה על הגשר היוצא משכונת רמת אלחנן למרות ימי בין הזמנים - וחצי מהגשר מפל על המשאית ונותר באוויר בחלקו.

מבדיקה ראשונית של גורמי מקצוע בחברת נתיבי ישראל עולה כי סיבת נפילת חלק הגשר נגרמה כתוצאה מפגיעה בעוצמה רבה של מנוף המשאית אשר היה מונף לגובה בניגוד מוחלט לחוק.

הכביש נחסם לתנועה לשני הכיוונים וצוותי משטרה גדולים הוזעקו למקום יחד עם צוותי כיבוי אש, איחוד הצלה ומד"א. בנס, איש לא נפגע באירוע, אולם הנהג נותר לכוד בתוך המשאית שעות ארוכות.

על מנת שיתאפשר חילוצו ללא סיכון חיי אדם נוספים, הוזעק למקום מנוף המסוגל להרים את הגשר שמשקלו רב מאוד, דבר שלקח הרבה זמן יחסית. צוותי הנדסה מיוחדים ביצעו במשך שעות את כלל הפעולות הנדרשות לפינוי מהיר ומקצועי של הכביש במקביל לפעולות החילוץ של הנהג הלכוד.

בכדי להקל על עומסי התנועה, הוסרו מעקות הבטון המפרידות בין הנתיבים, על מנת לאפשר לנהגים שנסעו בקטע החסום לצאת מן המקום, באמצעות נסיעה לכיוונו ההפוך של הכביש המוביל צפונה.

מנוף שהגיע לזירת קריסת גשר הולכי הרגל בכביש 4 הרים את החלק שקרס על משאית והניח אותו על הקרקע לקראת פינויו העתידי. לפי הדיווח שהגיע ל'בחדרי חרדים', נקדח חור ענק בגוף הגשר, הוא נקשר בשרשראות ברזל, ומנוף ענק שהובא לכביש 4 הניף את הגשר מעל המשאית שנמחצה תחתיו.

מהמשטרה נמסר כי הצפי הוא כי העבודות יימשכו כל הלילה. "אנו עושים מאמצים לבצע את הפינוי במהירות המרבית על מנת שניתן יהיה לפתוח את ציר 4 לתנועה".

אפי פלדמן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק סיכם: "מדובר בתאונה עם מעורבות משאית וגשר של הולכי רגל שקרס על המשאית. רופא פרמדיק וחובשים מתנדבים באיחוד הצלה שהיו בסמיכות למקום הגיעו ראשונים לזירה ודיווחו כי נהג המשאית לכוד. כוחות כיבוי אש גדולים בסיוע מנופים אזרחיים וכוחות נוספים פעלו ממושכות בזירת האירוע לחילוץ נהג המשאית שלמרבה הצער מותו נקבע בזירת התאונה. צוותי חוס"ן היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה פעלו אף הם בזירת האירוע והעניקו סיוע למספר נפגעי חרדה".
גשר משאית רמת אלחנן כביש 4

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד