י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

איש זק"א מתאר בזירה: "נהג המשאית גרר את הגשר ונהרג במקום"

הותר לפרסום שמו של הנהג • הלילה, לאחר שחולצה הגופה התפנה איש זק"א-ת"א לתאר לגולשי 'בחדרי' את השתלשלות האירוע ואת אשר ראו עיניו: "המשאית עם המנוף היתה גבוהה 30 ס"מ מעל הגשר, אם היתה גבוהה יותר היתה נבלמת" • צפו

שיינין בראיון ל'בחדרי' בזירה.
שיינין בראיון ל'בחדרי' בזירה.

 


בשעת לילה מאוחרת, דקות לאחר שהורם הגשר והוסר מעל המשאית, בה נמצא הנהג ללא רוח חיים, התפנה איש זק"א יצחק שיינין לשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים' על השתלשלות האירוע ועל מה שחזו עיניו בזירה הקשה.



שיינין פותח ומספר: "קבלתי את הקריאה בשעה 8 בערב, הייתי באירוע סטנדרטי של זק"א ברמת גן - מקרה מוות... לקראת סוף האירוע, הזעיקו אותי לפה אמרו לי היות ויש כנראה הרוג או שניים ולא ידוע עדיין... היות ואני רכוב על אופנוע, הגעתי למקום בסיבות השעה 8 ואז החלו הפעולות להרמת הגשר שנפל על הקבינה של המשאית, זה לקח כמה שעות. מבחינה לוגיסטית המלאכה היתה קשה מאוד".

הוא ממשיך ומספר: "כמובן איך שסיימו לחלץ את המשאית, צוות מאוד גדול של זק"א תל אביב היה במקום וניגש לעבודה. חילצנו את הגופה מהמקום עם מכבי אש. מד"א כמובן בדקו וודאות של מוות, לאחר מכן מז"פ נכנס לתמונה והגופה הועברה להמשך טיפול וחקירה במכון באבו כביר".

"יש לציין שהיתה עבודה רבה - כמו ניקוי כתמי הדם שהיו. יש עדיין עבודה במשאית אבל את זה ניאלץ לעשות במגרש המשטרתי. יבואו המתנדבים של זק"א וישלימו את העבודה". אומר שיינין ל'בחדרי חרדים'.

שיינין מתאר את הנסיבות לתאונה: "כל הקבינה למעשה - המשאית עם המנוף היתה גבוהה יותר מהגשר בסך הכל 30 ס"מ. אם זה היא היתה גבוהה יותר בחצי מטר או מטר היא פשוט היתה נעצרת. מה שקרה, המנוף נכנס מתחת לגשר הוא הרים אותו גרר אותו ואז הוא הפיל אותו עליו. למעשה מקרה המוות של הנהג היה במקום".

על החילוץ מספר שיינין: "היו צריכים לוגיסטית להרים את הגשר. הגיעה משאית שמסוגלת להרים כ-250 טון, הגשר שוקל בין 70 ל-90 טון. היו צריכים לקחת מקדם כי משאית כזו לא יכולה לנוע בכבישי ישראל, ועל כן היא הגיעה על משאית אחרת עם המשקולות שלה וזה ארך כארבע וחצי שעות רק להרים את המסה השוקלת בממוצע 80 טון".

"אני לא זוכר אירוע כזה. אני בכל אופן לא הייתי. הסדר גודל הוא אירוע בעייתי. הוא אירוע עם המון פרמטרים. היו פה ארבעה מהנדסים וגם מנהלי חברות. גם כשגוררים כעת את המשאית יש כאן טרקטור שפיזר חול על השמן. המנוף של המשאית פשוט נתקע בין שני הגלגלים. ישנם הרבה פרטים שהיו צריכים לפתור אותם ויש פה את אנשי הצוות שמסוגלים לעשות את זה".

לסיום אומר איש זק"א-ת"א: "הערכת המשטרה היא שהכביש ייפתח בסביבות 5-6 בבוקר. הגשר הזה נסגר וייבנה גשר חדש. עלות של כל הפרויקט הזה, מדובר בסביבות 8 עד 10 מיליון שקל".

הבוקר (שלישי), הותר לפרסום כי אליחאי טדרי בן ה-58, תושב חולון, הוא נהג המשאית שנהרג בקריסת הגשר.

כזכור, אמש (שני), בשעות הערב נסעה משאית לעבר הגשר על כביש 4, והמנוף שעליה היה על פי החשד פתוח כלפי מעלה והתנגש בעוצמה רבה בגשר. כתוצאה מכך, חציו של הגשר נפל על המשאית והנהג נלכד. בחסדי שמים, איש לא היה על הגשר שבימי בין הזמנים עמוס מאוד בעיקר בשעות הערב ומלבד נהג המשאית איש לא נפגע.

הכביש נחסם לתנועה לשני הכיוונים ונוצרו עומסי תנועה כבדים בכל האיזור. לאחר כארבע שעות של עבודה בהם מנוף הרים את הגשר והוריד אותו לכביש, החלו צוותי הכיבוי לחלץ את הנהג בן ה-58 שנלכד ולאחר זמן מה הוא חולץ כשהוא ללא רוח חיים.

יצחק שיינין קריסת גשר כביש 4 זקא תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד