י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נתניהו יהיה ראש הממשלה הראשון שיבקר באמריקה הלטינית

בנימין נתניהו צפוי לצאת בחודש הבא לביקור היסטורי באמריקה הלטינית שיכלול גם את מקסיקו הנתונה במתיחות עם הנשיא טראמפ בעקבות החומה שהוא מתכנן לבנות ושנתניהו הביע תמיכה בה בעבר

נתניהו יהיה ראש הממשלה הראשון שיבקר באמריקה הלטינית
נתניהו במטוס צילום: פלאש 90



נתניהו מתכוון להיות ראש הממשלה הישראלי הראשון שיבקר באמריקה הלטינית.

בדרום אמריקה מצפים לבנימין נתניהו שמתכנן לבקר, בארגנטינה ומקסיקו בספטמבר הקרוב, מה שיהיה הביקור הראשון של ראש ממשלה ישראלי באמריקה הלטינית. כך מפרסם האתר JTA.

נתניהו צפוי לבקר באזור לפני שיטוס ישירות לניו יורק כדי להשתתף בפני העצרת הכללית של האו"ם ב-19 בספטמבר, הוא צפוי לחזור לישראל לקראת ראש השנה ב-20 בספטמבר.

"אמריקה הלטינית תמיד היתה ידידותית לישראל, אבל אני חושב שאנחנו נמצאים במצב שבו מערכות היחסים האלה יכולות להיות קרובות בהרבה", אמר נתניהו לנשיא ג'ימי מוראלס מגוואטמלה, בסתיו שעבר.

המסע יתקיים בזמן שישראל תציין 70 שנה להצבעת החלוקה של האו"ם בשנת 1948, כאשר 13 מדינות באמריקה הלטינית והקאריביים היו בין 33 מדינות שהצביעו בעד ישראל, ובכך סללו את הדרך לעצמאותה של ישראל.

הקשר הישראלי עם ארגנטינה השתפר מאוד מאז שהנשיא מאוריציו זכה בנשיאות בשנת 2015.

המסע למקסיקו יתקיים למרות ההצבעה של מקסיקו באונסק"ו נגד ישראל בשנה שעברה, וזאת חרף הביקורת שנשמעה במקסיקו לאחר שנתניהו צייץ בטוויטר בנוגע ליעילותה של החומה שמתכנן טראמפ לבנות בגבול שבין ארה"ב למקסיקו, מה שגרם למקסיקנים לכעוס על התערבותו כביכול של נתניהו שצידד בעד החומה.

עם זאת, נתניהו לא יבקר בברזיל בסבב הנוכחי, למרות שהיא האומה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית ובה 120 אלף יהודים, כזכור, ברזיל סרבה לאשר את מינוי דני דיין לשעבר ראש מועצת יש"ע, לשגריר, מאחר וארגוני שמאל לחצו על ברזיל לא לאשר מינוי של מתנחל שעמד בראש מועצה הממוקמת מעבר לקו הירוק.

"סוגיות פוליטיות הן בעיות פנימיות, אבל אם ראש ממשלה ישראלי יגיע לברזיל, הוא מעדיף שהממשלה בברזיל תהיה יציבה, כי אין ערבות להסכמים שיחתמו עם הממשלה הנוכחית בברזיל", כך אמר יוסי שלי, שגריר ישראל בברזיל, לעיתון בסאו פאולו ביום ראשון האחרון.
בנימין נתניהו מקסיקו ברזיל ביקור היסטורי אמריקה הלטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד