י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ביקור פתע • הרב לנדא ביקר בלולי ה'בראקל' ופסק: "מאכילים נבלות וטריפות" צפו

סערת עופות ה'בראקל' שנחשפה ב'בחדרי' ממשיכה להסעיר את עולם ההלכה והכשרות • הרב לנדא, רבה של בני ברק, הגיע לביקור פתע בלולי ה'בראקל', ולאחר שבחן את העופות במשך זמן ארוך, קבע: "זהו עוף טמא. מאכילים נבלות וטריפות" - פרסום ראשון• צפו בתיעוד

הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא אמש בלול התרנגולים במושב תעוז
הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא אמש בלול התרנגולים במושב תעוז



סערת עופות ה'בראקל' שנחשפה ב'בחדרי חרדים' ממשיכה להסעיר את עולם ההלכה והכשרות. הפעם זו כבר רעידת אדמה של ממש. אם עד עתה נראה היה שהדיון הוא בעיקר פנימי, בתוך כשרות 'העדה החרדית' בעוד המצדדים בעד הייבוא של העוף החדש טוענים כי הוא מהודר יותר והוא זה שיש עליו מסורת, ואחרים טוענים כי יש לחוש לכשרותו, מגיע רבה של בני ברק לביקור ובדיקה מקרוב שבסיומה העניק פסק שהופך את הפרשה לכלל חרדית, שכן רבים יחושו כעת שלא לאכול דווקא את עופות ה'בארקל', שהובאו ארצה כרצון להידור בכשרות.

אמש (שני), הגיע הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, רבה של העיר בני ברק, לביקור פתע בלול של תרנגולי ה'בראקל' במושב תעוז שליד בית שמש, בליווי איש אמונו הרב כץ, המומחה בנושא שחיטה ועוסק בתחום מעל ליובל שנים.

הרב לנדא, שהגיע לביקור פתע ממרומי גילו, התחנן למגדלים שיאפשרו לו לבדוק את העופות הבלתי מוכרים. הרב לנדא אמר להם: "הלא אתם רוצים להכניס את העוף הזו לתוך כל כלל ישראל לאכילה. האם אסור לי להיכנס ולבדוק אותו מקרוב!?". רק לאחר דקות ארוכות ניתן האישור להכנס לתוך הלול. הרב לנדא ישב במשך שעה ארוכה בשמש הקופחת ובחן בעיון את העופות בעיון ודיקדוק.



בסיום הביקור ולאחר הבדיקות הכריע ופסק: "זה לא סתם עוף ללא מסורת. העוף טמא".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בעת שהותו בלול היה בקשר טלפוני עם הגר"א טייטלבוים גאב"ד נירבאטר בארה"ב - הרב המכשיר של העופות לציבור החרדי בכל יהדות ארה"ב -והבהיר לו את דעתו הברורה כי מדובר בעוף טמא ממש.

הרב לנדא הוסיף אמירה חריפה, שמכניסה כעת את כל הפרשה לטלטלה של ממש, ואמר כי שוחט ששוחט עוף זה, דינו כשוחט שמאכיל נבילות וטריפות בישראל ומאבד חזקת כשרותו.

מי שעוד נכח בביקור, היה הפוסק הגר"מ ברנדסדורפר גאב"ד 'היכל הוראה', שכבר פסל בעבר את העופות וקבע שדינם כעוף טמא.

הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא, רב העיר בני-ברק נחשב למומחה בכשרות שלא חת מפני איש ולא מוותר על קוצו של יוד. ההכשר שבראשותו הוא ההכשר הפופולרי ביותר בעולם הכשרות במקביל להכשר 'העדה החרדית'. דעתו ההלכתית בענייני כשרות נחשבת מאוד, גדולי הרבנים והאדמו"רים סומכים על כשרותו וישרותו. כך שפסיקתו מכניסה לטלטלה קשה את יבואני העוף החדש.

'בחדרי חרדים' עם תיעוד מביקור הרב לנדא בלול התרנגולים















עוף הבראקל עוף הנזיר הרב לנדא לול תרנגולים סערת העופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד