כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צפו: גר הצדק שניצל בנס מפיגוע דקירה זועם

מאיר פבלובסקי, גר הצדק שנפצע באורח קשה בפיגוע דקירה בקרית ארבע, זועם על התביעה הצבאית. אומר ל'בחדרי חרדים': "במקום שהמחבל שניסה לרצוח אותי יירקב בכלא - עושים איתו עסקה. הוא יקבל 12 שנה בכלא וקנס מגוחך" • צפו

מאיר פבלובסקי
מאיר פבלובסקי

 


גר הצדק שניצל בנס כשנפצע באורח קשה בפיגוע דקירה בקרית ארבע, מזועזע מעסקה אותה מציעה המדינה למחבל, שכמעט והצליח לרצוח אותו.

מאיר פבלובסקי, בנו המאומץ של אהרון גרנות, נפצע באורח קשה בפיגוע דקירה, בעת שהיה בדרכו ללמוד בבית הכנסת 'חזון דוד' בקרית ארבע. מחבל הפתיע אותו ודקרו בבטנו ובגבו. המחבל נמלט ומאיר אושפז בבית החולים 'שערי צדק'.

במשפחת גרנות היו אמורים להודיע על אירוסיו בשעה טובה, כבר לפני כמה שבועות, אך עקב הפיגוע ופציעתו הקשה, השמחה נדחתה. רבים העתירו בתפילה לרפואת: מאיר יצחק בן שרה אמנו, ובחסדי שמים בתוך כשבועיים, שוחרר בריא ושלם מבית החולים.



בראיון וידאו ל'בחדרי חרדים' הוא מספר: "לפני כמה ימים חגגתי יום הולדת 33, ובעוד מספר ימים אחגוג שנת נישואים עם אישתי היקרה, קטיה. זכינו להקים בית בישראל.

"הדבר לא היה ברור מאליו, הוא אומר, "לפני שנה וחצי ‏נאבקתי על חיי בבית חולים שערי צדק ,עם 10 % סיכוי לשרוד לדברי ראש מחלקת הטראומה, לאחר שנדקרתי בחברון עיר האבות על ידי  מחבל שצעק '‏אללה אכבר', שלף סכין והתחיל לדקור שוב ושוב".

מאיר חוזר לאותם רגעים ואומר: "החזקתי את ‏המעיים בידיים ותוך כדי הלם נסיתי להכניס אותם חזרה לבטן, סכין גדולה חדרה פעמיים אל תוך ‏הריאות וגרמה לי לחנק, הכבד שלי נחתך גם הוא, הגעתי במצב אנוש לבית חולים וכמעט ללא דם. אך בעזרת התפילות שלא פסקו מאותה שעה, חיי ‏ניצלו, ועל כך אני מודה לה'". מאיר השתקם והתחתן.

"ידעתי", הוא מוסיף, "שמחבל שנתפס לא יצא מהכלא לעולם, עד שלפני כמה ימים קיבלתי שיחה מהתביעה הצבאית, ונודע לי שבעצם זה לא מה שחשבתי וציפיתי שיהיה - הולכים עם המחבל שבא לרצוח אותי לעסקת טיעון. שישב 12 שנה בכלא - וגם זה לא בטוח - והוא ישלם קנס מצחיק של 15.000 שקל (שגם זה ישלמו עבורו בקלות) ואח"כ הוא יחזור לשגרה עד שיחליט עוד פעם לפגוע ‏בחפים מפשע.

"הזדעזעתי, איך אפשר ללכת על עיסקה כזו, עם בן אדם שרצה לרצוח יהודי, ועוד תכנן לבצע עוד פיגועים נוספים בירי ודקירה, ואף ניסה לשכנע עוד אנשים לבצע איתו ביחד את הפיגוע (כך כתוב במפורש בכתב האישום).

"אני רק מקווה שעסקת הטיעון לא תצא לפועל, והמחבל הארור הזה, יהיה במקום המתאים לו - כלא, בלי אפשרות לקחת חיים של יהודים".

פבלובסקי יליד קייב, התקרב ליהדות בשל הכרות עם שכניו היהודים. הוא התגייס לצבא האוקראיני עם כיפה, אף שעדיין לא היה יהודי. אחרי שנתיים השתחרר והתחיל ללמוד בישיבה באוקראינה. בשנת 2005 התגייר ואחר כך עלה ארצה. הוא אומץ על ידי העיתונאי לשעבר, אהרון גרנות.

מאיר פבלובסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד