ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פרשת בני שטיינמץ: המשטרה עצרה חשוד נוסף המקורב לטל זילברשטיין

החשוד יובא מחר בבוקר לבית משפט השלום בתל אביב והמשטרה צפויה לבקש להאריך את מעצרו

צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90



בזמן שהמיליארדר בני שטיינמץ והיועץ האסטרטגי טל זילברשטיין שוהים במעצר, יחידת להב 433 של המשטרה עצרה הערב חשוד נוסף בפרשה - המקורב לזילברשטיין. החשוד יובא מחר בבוקר לבית משפט השלום בתל אביב והמשטרה צפויה לבקש להאריך את מעצרו.

במרכז החקירה עומדים חשדות לעבירות של על חוק איסור הלבנת הון, זיוף מסמך, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, שיבוש מהלכי משפט ומתן שוחד.

מלבד שטיינמץ וזילברשטיין עיכבה אתמול המשטרה שלושה חשודים נוספים. אחד מהם הוא דוד גרנות, ממלא מקום יו"ר בזק שנחקר ושוחרר לביתו בתום החקירה. שני מעורבים נוספים נחקרו אמול באזהרה ושמם טרם הותר לפרסום.

על פי המשטרה, המעורבים חשודים בכך שפעלו יחד באופן שיטתי עם שטיינמץ על מנת לייצר ולהציג חוזים ועסקות פיקטיביים, בין היתר בתחום הנדל"ן ברומניה, וזאת לצורך העברות כספים והלבנת הון. המשטרה הגיעה לבית המשפט אתמול ובישרה על התפתחות דרמטית בחקירה, אולם כבר בדיון שהתקיים בעניינו של שטיינמץ ביוני אמר נציג המשטרה, רפ"ק אריאל פרידמן מיאח"ה, כי "אירעה התפתחות דרמטית מהתקופה האחרונה בחקירה". באותו דיון גם הדגיש נציג המשטרה כי מהחקירה עולה כי שטיינמץ פעל להשמדת ראיות דרך אדם שהוא יודע את שמו בחו"ל - תוך שהוא מבקש מעדה מרכזית להשמיד מסמכים".

בימים הקרובים צפויים חוקרי המשטרה לבצע 23 פעולות חקירה שונות שנדרשות לדבריהם. בדיון בהארכת מעצרם של שטיינמץ וזילברשטיין הציגה המשטרה לשופט מנחם מזרחי דו"ח סודי, שבהתבסס עליו הוא החליט על הארכת מעצרם של השניים בארבעה ימים. השופט קבע כי פעולות החקירה שהתבקשו על ידי המשטרה הן חיוניות, רלוונטיות, חלקן ניתנות לשיבוש, וכי יש לאפשר ליחידה החוקרת לבצען.
בני שטיינמץ להב 433 טל זילברשטיין משטרת ישראל בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד