י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ראש מועצת יש"ע מגיב: אני לא מפר חוק

אחר שהארץ דיווח כי ראש מועצת יש"ע עצמו מתגורר בבית לא חוקי, הוא מגיב ועושה סדר בעניין ההתיישבות היהודית

שלמה נאמן
שלמה נאמן



יו"ר מועצת גוש עציון: "עשרות ישובים צעירים ביו"ש ממתינים להיות מוסדרים": את הדברים אמר ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, במענה לפניית עיתון 'הארץ' בה הואשם שהוא מתגורר בבית שנבנה ללא היתרים ובניגוד לחוק. נאמן, שנכנס לתפקידו לפני כחצי שנה, הצהיר כבר בעצרת הניצחון לאחר בחירתו כי "החל מסע הריבונות בגוש עציון".

ואכן, בחודשי כהונתו הוא פועל לקידום הבניה בכל יישובי הגוש, להרחיב את השכונות הקיימות, בהן גם צור שלם ונתיב האבות שביישוב אלעזר, ולהקים יישובים חדשים כמו העיר העתידית 'גבעת אדומים' הסמוך למעלה אדומים והיישוב קידר.

נאמן שמתגורר בשכונת צור שלם, שהיא חלק מהיישוב כרמי צור הואשם ב"גניבת קרקעות" על ידי ארגון השמאל 'כרם נבות' שעוסק במעקב אחר הבניה הישראלית ביהודה ושומרון. לדברי הארגון "שלמה נאמן אמנם לא גדל בישראל, אבל ברור שהוא התערה היטב באקלים הפוליטי המקומי - בו מותר לכל מי שכתוב לו 'יהודי' בתעודת הזהות להשתלט על קרקעות. בכך מצטרף נאמן לרשימת נבחרי ציבור ועסקנים מקרב המתנחלים שלא רק מסייעים לאחרים לגנוב אדמות, אלא אף עושים זאת בעצמם"

שכונת צור שלם הוקמה באמצע שנת 2001, לאחר הרצח של תושב היישוב ד"ר שמואל גיליס. בשנת 2003, לאחר פיגוע חדירה לשכונת צור שלם שהסתיים ברציחתם של החייל שלום מרדכי ובני הזוג אייל ויעל שורק, שהיתה בחודש תשיעי להריונה, עבר שלמה נאמן עם משפחתו להתגורר במקום בסמוך למקום הפיגוע הרצחני וכעבור זמן בנתה שם את ביתה קבע.

מצבה של השכונה, דומה למצבם של עוד שכונות ויישובים ברחבי יהודה ושומרון. לדברי המועצה, אדמות השכונה מוגדרות 'אדמות סקר', כלומר אדמות שראויות להיות מוכרזות כאדמות מדינה, אך לא הוכרזו ככאלה. לדברי מועצת גוש עציון "אין ספק שמדובר במדיניות של השארה מלאכותית של המתיישבים בחזקת 'מפירי חוק'".

לטענת גורמי ימין, מדיניות זו שמונעת את קידום הבניה החוקית על אדמות המדינה, חלה דה פאקטו גם על אדמות פרטיות בבעלות יהודים. כך למשל העיר העתידית 'גבעת אדומים' היושבת על קרקע פרטית שאף רשומה בטאבו בבעלות מלאה של יהודים, ממתינה להפרשת הקרקעות במקום לבניה.

כאמור, לדברי ראש המועצה שלמה נאמן "עשרות רבות של ישובים צעירים ביו"ש ועשרות אלפי דונמים של אדמות הלאום ממתינים לתורם להיות מוסדרים על פי כל דין וכאמור ההמתנה הזו לחינם. לאיש אין ספק שמדובר במדיניות של השארה מלאכותית של המתיישבים בחזקת 'מפירי חוק'. לא עברנו על שום חוק, לא עוברים על שום חוק ולא נעבור על שום חוק".
שלמה נאמן מועצת יש"ע קרקע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד