י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הסתיימה השביתה במזרחי טפחות

הסתיימה השביתה במזרחי-טפחות: נציגי ההנהלה וארגון העובדים חתמו לפנות בוקר על מזכר הבנות שמעגן את ההסכמות שאליהן הגיעו הצדדים במהלך המו"מ הלילי

בנק מזרחי טפחות. צילום: פלאש 90
בנק מזרחי טפחות. צילום: פלאש 90



לאחר שבועיים של שביתה הגיעו וועד העובדים של בנק מזרחי טפחות (6,520 +1.89%) - בראשות דניאל דהאן - והנהלת הבנק בראשות המנכ"ל אלדד פרשר להסכמות שאיפשרו לסיים את השביתה, כך שכל עובדי הבנק חוזרים היום לעבודה.

בנוסף סוכם כי שכרם של כל העובדים שקיבלו עד היום השלמה לשכר המינימום, יועלה באופן שייתר את הצורך בהשלמה.

על פי המתווה, לכל אורך תקופת ההסכם יישמר שקט תעשייתי הדדי, מלא ומוחלט, ובנוסף הושגה גם הסכמה באשר להפעלתה של תוכנית הפרישה מרצון והמנעות מפיטורים כלכליים, במתכונת ההסכם הקיבוצי שנחתם בבנק ב-2006.

עוד נקבע במזכר ההבנות, כי עובדי הבנק יירתמו לסייע בהצלחת מהלכים לרכישה או מיזוג של בנק אחר על ידי מזרחי-טפחות, במידה שאלו יעמדו על הפרק, וכי הירתמות העובדים תיעשה ללא עלות נוספת לבנק.

הצדדים גם הסכימו כי תוספת ותק (טייס אוטומטי) של כל העובדים שייקלטו בבנק החל ממועד חתימת הסכם השכר תוגבל ל-3% (במקום 4%) וכי פרק הזמן שבין עדכון התוספת יהיה 7 שנים במקום 5.

בעקבות גיבוש ההבנות יזכו עובדי הבנק במענק התמדה והירתמות מיוחד, בשיעור של שתי משכורות י"ג שישולמו בארבעה תשלומים של חצי משכורת, בכל אחת מהשנים: 2021-2018. עוד הסכימו הצדדים כי מנהלי התחומים והמדורים יזכו לתוספת ניהול ייחודית של 5%.

נושא נוסף שעלה בדיון הלילי היה אופן ההתחשבנות בגין ימי השביתה. לבקשת נציגות העובדים וכמחווה של רצון טוב הסכימה ההנהלה כי 60% מהשכר המתייחס לימי השביתה ינוכו ממצבת ימי החופשה של העובדים ששבתו, וכי היתר ינוכה משכרם באופן פרוס עד לסוף 2017.

בתום הדיון סוכם כי הצדדים ימשיכו לדון בנושאים נוספים במטרה להגיע, עד ל-12 בספטמבר, להסכמות שיאפשרו חתימה על הסכם כולל.

מנכ"ל הבנק אלדד פרשר ויו"ר ארגון העובדים דניאל דהן בירכו על גיבוש המתווה, ומסרו כי "זו בשורה משמחת לבנק, לעובדיו וללקוחותיו. ההסכם החדש ישפר משמעותית את שכרם של עובדי הבנק שלהם יש חלק מרכזי בהצלחתו לאורך כל השנים האחרונות, ויבטיח כי לקוחות הבנק ימשיכו ליהנות משירות בנקאי איכותי, מקצועי ואנושי – ברמה הגבוהה ביותר. ההבנות שהושגו יאפשרו לבנק לעמוד ביעדיו העסקיים, להמשיך לצמוח ולשגשג ולהיערך באופן ראוי לאתגרים העתידיים של עולם הבנקאות".

פרשר ודהן הודו למזכ"ל הסתדרות הפועל המזרחי, אבי סולימן, שליווה מקרוב את הדיונים עד להשגת ההסכמות ולגיבוש מזכר ההבנות.
בנק מזרחי טפחות שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד