י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מאמצי הקיצונים נכשלו: הרב הכשיר את האירוע וגיבה את ראש העיר

לאחר שבעיר ביתר, ביטלו קיצונים את הזיץ, באלעד נכשל הניסיון לבטל את ערב ליל שישי הגדול • רב קהילות החסידים בעיר במכתב: "הארוע מיועד לכלל תושבי העיר יראים ושלמים וכמובן שהכל על טהרת הקודש". יחד עם זאת כתב הרב כי האירוע אינו מיועד לבחורי ישיבות

האמפי פארק באלעד
האמפי פארק באלעד



היכן שקיצוני ביתר הצליחו - באלעד נכשלו: לאחר שבעיר התורה בהרי יהודה - ביתר, ביטלו קיצונים את הזיץ לאחר ששכנעו את הרבנים כי כביכול מדובר בהופעה, כשגם מכתב באישור של משמרת הקודש והחינוך לא הועיל וההופעה בוטלה, בעיר החרדית אלעד נכשל הניסיון לבטל את ערב ליל שישי הגדול 'סוגרים את בין הזמנים', שיתקיים בעיר מחר בערב.

האברכים שביקשו לבטל את ה'זיץ', פנו לגאון רבי זושא הורביץ רב קהילות החסידים בעיר, אך הרב לא הסכים לשתף עמם פעולה ואף הוציא מכתב תמיכה בראש העיר על הפעילות הברוכה והאירוע שנערך על טהרת הקודש.

יחד עם זאת, הרב כותב כי האירוע אינו מיועד לבחורי הישיבות ו"יעשו את הליל שישי עם המחנכים הדגולים שלהם", אולם ברור כי האירוע יועד גם לבחורי הישיבות.

במכתבו כותב הגאון רבי זושא הורביץ "לאחי ורעי יראי ה' תושבי תושבי עירנו המעטירה אלעד השלום והברכה הנני החתום מטה, באתי בדברים עם ידיד נפשי ראש עיריית אלעד שלוחא דרבנן, העושה לילות כימים למען הרבות קדושה וחסידות בעירנו הלא הוא הרה"ח ישראל פרוש הי"ו, אודות האירוע בליל שישי הבעל"ט "שבת אחים" באמפי-פארק, והובהר על דעת ראש העיר, שהארוע מיועד לכלל תושבי העיר יראים ושלמים וכמובן שהכל על טהרת הקודש".

"אולם ליושבי אוהל, השוקדים על התורה ועל העבודה ועל החסידות בחורי חמד, בין אלו היושבים כבר ב"שבת תחכמוני" בהיכלי ישיבותיהם ובין אלו היושבים עדיין בישיבות בין הזמנים, הם יעשו את הליל שישי עם המחנכים הדגולים שלהם ולא להם האירוע.

בד בבד הננו מחזקים את פעלו של ראש העיר אשר מקדיש את כל מרצו איך לשנות את פני העיר ולהיטיבה ובתוכם האירוע הנ"ל לכלל תושבי עירנו" כתב רב קהילות החסידים בעיר.

באירוע הליל שישי מחר באלעד, יופיעו אמן הרגש מוטי שטיינמץ, תזמורתו של רובי בנט, מקהלת 'מלכות' והזמר זאנוויל ויינברגר ואיש הקומזיצים מארה"ב דודי קנפלר.

המודעה על האירוע, ומכתב הגאון רבי זושא הורביץ





אלעד זיץ ליל שישי הרב זושא הורביץ התנגדות מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד