י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

משבר הגיור: בנו של הראשל"צ יגבש את ההמלצות

ראש הממשלה נתניהו הודיע היום כי שר המשפטים והאוצר לשעבר משה ניסים, יעמוד בראש הועדה שתגבש המלצות בסוגיית הגיור בישראל • המינוי בא לאחר משבר שפרץ בעקבות דרישת החרדים לקדם את חוק הגיור הממלכתי

משה ניסים. צילום: הדס פרוש, פלאש 909
משה ניסים. צילום: הדס פרוש, פלאש 909



לאחר משבר הגיור שפרץ בין המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה - ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות דרישת החרדים לקדם את חוק הגיור הממלכתי שיסדיר את הגיור בישראל וימנע מבתי דין פרטיים לגייר - ביניהם רפורמים, הודיע היום ראש הממשלה כי מי שיעמוד בראש הועדה שתגבש את הסוגייה, הוא שר המשפטים והאוצר לשעבר משה ניסים.

כזכור, בהסכמת המפלגות החרדיות הממשלה ביקשה מבג"ץ ומהעותרים לדחות את הדיון בסוגיית הגיורים - בחצי שנה זאת לאור הכוונה לגבש עמדה שתהיה מוסכמת על כלל הצדדים.

בעקבות כך, כאמור, מינה נתניהו את ניסים, בנו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק נסים זצ"ל, לגבש את ההמלצות בסוגיית הגיור.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר כי "רה"מ נתניהו מאמין כי ניסיונו העשיר של משה ניסים יסייע לגבש המלצות בסוגיית הגיור, תוך הסכמה רחבה, לחיזוק האחדות בקרב העם היהודי ותוך כיבוד מורשת ישראל".

"מינויו של ניסים נעשה בהתאם להתחייבות המדינה לבג"ץ ועל רקע קידום חוק הגיור וכוונתו של רה"מ נתניהו להגיע להסכמה רחבה בסוגיה משמעותית זו", נכתב בנוסף.

התנועה הרפורמית לא אהבה את המינוי וטענה כי "באופן לא מפתיע, לשכת ראש הממשלה לא התייעצה עם הזרמים הלא אורתודוכסים, שהגישו את העתירות לבג"ץ בנושא הגיור, על המינוי של מר נסים ועל הגדרת משימתו. זהו המשך ישיר להתנהלות החד צדדית והכוחנית של הממשלה בסוגית הכותל והגיור, וכל עוד זה הוא סגנון הדברים קשה להבין כיצד ניתן לקדם הסכמות רחבות ואחדות בעם היהודי".

כאמור, המדינה ביקשה מבג"ץ שלא להכריע בעתירות בסוגיית הגיור - עד ליום 1.1.18, במקביל להתחייבות הממשלה להשעות כל מהלך לשינוי החקיקה בכנסת בתחום הגיור בתקופה זו.

בהודעה המדינה נכתב, כי "הסכמות אלו נועדו לאפשר קידום גיבוש הסכמות, ועל מנת לנסות להגיע לפתרון המחלוקות בנושא הגיור בישראל מתוך הסכמה רחבה, בשל הצורך לשמור על אחדות העם היהודי. ראש הממשלה הודיע כי לשם כך הוא יקים בהקדם האפשרי צוות לגיבוש המלצות להסדר בסוגיה".

כזכור, וכפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים", מספר ימים קודם לבקשת המדינה, נרשם פיצוץ בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה שהתקיימה ביום שישי, סביב סוגיית הגיור, לאחר שהשר אריה דרעי וח"כ משה גפני, עזבו בזעם את הישיבה.
משה ניסים גיור חוק הגיור הממלכתי יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד