י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הביטוח של המשאית לא יכסה יותר ממיליון שקל בעבור הנזק לגשר

המדינה תיאלץ לשאת בעלות הנוספת של תיקון גשר הולכי הרגל שקרס בכביש 4 • הגבלת גובה הפיצוי לעד מיליון שקל מקובלת בביטוח רכב מקיף

צילום: מוטי קרליץ פלאש 90
צילום: מוטי קרליץ פלאש 90



חברת הביטוח מנורה, המנוהלת על ידי מוטי רוזן, היא שביטחה את המשאית שפגעה שלשום בגשר בכביש 4 בביטוח רכב רכוש (ביטוח מקיף). לפיכך, היא זאת שעשויה להידרש לשאת בנזק שגרמה המשאית. ואולם בפוליסות ביטוח רכב רכוש של מנורה יש הגבלה על גובה הפיצוי לכמיליון שקל.

המשמעות היא שחברת נתיבי ישראל, האמונה על הטיפול בגשר ושיפוצו, תוכל לקבל רק כמיליון שקל ממנורה. בעלות הנוספת של תיקון הגשר תיאלץ המדינה לשאת. בביטוח מקיף מקובל להגביל את גובה הפיצוי לעד כמיליון שקל, ואין מדובר בהגבלה חריגה. למעשה, ההגבלה הזאת קיימת בכל ביטוח רכב מקיף.


תיעוד: המשאית נוסעת לפני התאונה כאשר המנוף מורם. צילום: נתיבי ישראל

מנהל אגף האחזקה בחברת נתיבי ישראל, ארז סיקסיק, התייחס אתמול בראיון לגלי צה"ל לקריסת הגשר, ואמר כי המשאית נסעה תחת הגשר עם מנוף פתוח במהירות גבוהה, ובכך גרמה לקריסתו. הוא הוסיף כי הגשר נבדק לפני חמישה חודשים ונמצא תקין, והדגיש כי מדובר במקרה חריג.

סיקסיק ציין כי חלקו השני של הגשר נבדק ונמצא תקין, וכי הנהגים יכולים לנסוע בבטחה תחתיו. לדבריו, בשבועות הקרובים ייערכו בדיקות הנדסיות נוספות, שבסופן יוחלט כיצד לבנות מחדש את הגשר באופן שלא יהווה סכנה לנהגים.

סיקסיק הוסיף כי נתיבי ישראל אחראית על יותר מ–1,000 גשרים ברחבי ישראל, וכי היא מבצעת באופן קבוע בדיקות בגשרים ומתחזקת אותם, כך שלא יהוו סכנה. לדבריו, "הגשרים נבדקים והם תקינים. הנהגים אינם צריכים לחשוש".
רמת אלחנן קריסת גשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד