י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"הרבי התנגד לציונות בצורה חריפה" • הרב טוביה בלוי נגד הדלקת המשואה

"שאנשים לא יטעו בהשקפת חב"ד" • "למה צריכים להכניס את הנפש של הילד הצדיק הזה לתוך מקום כזה?!" • "מסכים שביטול השתתפותו של הרב רוזנברג, ברגע האחרון, תגרום להוספת שנאה נגד החרדים" • הגאון רבי טוביה בלוי מסביר מדוע מתנגדים רבני חב"ד להדלקת 'המשואה של מוישי'

"אצל הרבי יש גבול - והוא התורה!". הגאון רבי טוביה בלוי
"אצל הרבי יש גבול - והוא התורה!". הגאון רבי טוביה בלוי



בעוד כמה שעות ייפתחו בהר הרצל בירושלים, בטקס חגיגי מלווה בתזמורת, זיקוקים וההדלקת המשואות, חגיגות יום העצמאות ה-63 של מדינת ישראל.

אחד ממדליקי המשואות יהיה הרב שמעון רוזנברג מעפולה, שידליק יחד עם נכדו, מוישי, בנם של שלוחי חב"ד גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד, שנרצחו בפיגוע הרצחני בבית חב"ד במומביי - גרם למורת רוח בקרב רבני חב"ד.

רבני חב"ד פרסמו הבוקר מודעה נגד השתתפותו של הרב רוזנברג בטקס.

עוד בנושא:
למורת רוחם • רבני חב"ד נגד המשואה של מוישי
מוישי 'גנב' את ההצגה בחזרת המשואות • וידאו
הגרד"מ דרוקמן נגד הדלקת המשואה של מוישי
בסימן 'ערבים זה לזה' • מוישי הולצברג ידליק משואה


אחד מיוזמי וחותמי המודעה הוא הגאון רבי טוביה בלוי, רבה של קהילת חב"ד בנווה יעקב בירושלים. בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים' הוא מסביר את התנגדותם של רבני חב"ד.

"ברור שהרב רוזנברג, יש לו כוונה רצויה וטובה", אומר הרב בלוי. "הוא בטח סבור, וגם אחרים סבורים כך, שזה קידוש ה' גדול, כאשר כל המדינה באותו ערב צמודה למכשירים, ורואה את הטקס ההוא, ובכך הוא רואה הזדמנות להזכיר את המסירות של השלוחים שעושים פעילות קודש למען עם ישראל ותורת ישראל.

"אני מאמין שזאת הסיבה שהניעה אותו, ולכן הוא כנראה הולך בהתלהבות ובהרגשה של מצווה גדולה.

"אבל הרבי זצוק"ל הדגיש כי פעולת קירוב אסורה שתהיה על חשבון קוצו של יוד בהלכה של שולחן ערוך.

"כל ההדלקה הזאת היא בניגוד לכל ענייני ההלכה. יחד עם זאת, הרבי התנגד לציונות בצורה חריפה מאוד, והוא הכיר במדינה כמציאות קיימת ותו לא. לכן, מבחינתנו זה לא דבר פשוט לציין את יום העצמאות כדבר מובן מאליו.

"וגם, יש להוסיף את המקום עצמו בו מתקיים הטקס, שהוא מקום שלא ראוי להיות בו, מקום שנקרא על שם אותו אחד שכולנו יודעים מי הוא היה.

"אין כאן שום צד של חיוב".

"שאנשים לא יטעו בהשקפת חב"ד"

• הרב ניסה לדבר עם הרב שמעון רוזנברג?

"לא ניסיתי לדבר איתו, כי שמעתי שדיברו איתו והוא אמר שהוא התייעץ עם רבנים והוא שאל אנשים חשובים. אני לא יודע, אבל אולי אותם רבנים שהוא התייעץ איתם התחרטו. אך מה שבטוח שרוב חב"ד מאוחדים ויודעים שזהו דבר פסול ואסור לעשותו".

הרב בלוי מבקש להוסיף, כי ישנה בעיה חינוכית בהדלקה המדוברת: "הילד הקטן בן ה-4, למה צריכים להכניס לו את הבלבול הזה? זה לא יעשה לו טוב, לא היום ולא בעוד כמה שנים, גם מבחינה אנושית. למה צריכים להכניס את הנפש של הילד התמים והצדיק הזה לתוך מקום כזה?!".

• מה יעזור המכתב, לא קצת מאוחר?

"המכתב חשוב כדי שאנשים לא יטעו בהשקפת חב"ד או בהשקפת הרבי זצוק"ל. אנחנו לא הולכים בדרך של המזרחיסטים שצריכים להתפשר בדברים האלו של ארץ-ישראל. אותם שעלולים לחשוב שכך צריך להיות, כי הם רואים את הרב רוזנברג עושה את זה - צריך להסביר להם שלא כך צריך להיות. אצל הרבי יש גבול - והוא התורה!"

יחד עם זאת, הרב בלוי מסכים, כי ביטול ההשתתפותו של הרב רוזנברג בטקס, ברגע האחרון, תגרום "להוספת שנאה ליהדות החרדית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד