י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השופט הצדיק את התלונה על הרב יצחק יוסף: "התערבות בעלת ניחוח פוליטי"

נציב תלונות הציבור על שופטים, מצא כי התלונה נגד הראשל"צ הרב יצחק יוסף - מוצדקת • מדובר בתלונה העוסקת בהתערבות פסולה של הרב בהליך בחירה של מועמד לנושא משרה ציבורית בעיר נשר. לטענת המתלונן, הדיין לקח חלק בסבב פגישות אישיות בין חברי האסיפה הבוחרת, לבין המועמד ויועץ שר ממפלגה אשר נתנה לו את תמיכתה

הרב יצחק יוסף. צילום: יעקב כהן, פלאש 90
הרב יצחק יוסף. צילום: יעקב כהן, פלאש 90



נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט (בדימוס) אליעזר ריבלין, מצא כי נגד הראשל"צ הרב יצחק יוסף - מוצדקת.

מדובר בתלונה העוסקת בהתערבות פסולה של הרב בהליך בחירה של מועמד לנושא משרה ציבורית בעיר נשר. לטענת המתלונן, הרב לקח חלק בסבב פגישות אישיות בין חברי האסיפה הבוחרת, לבין המועמד ויועץ שר ממפלגה אשר נתנה לו את תמיכתה. לאחר הפגישות, נטען כי הדיין אף התגאה בכך ש"הפך את דעתם של מרבית חברי האסיפה הבוחרת".

הרב יצחק יוסף ציין בתגובתו כי תפקידו מחייבו להביע דעה וגם לפעול בצורה אקטיבית לבחירת המועמד הטוב ביותר לתפקיד.

"ישנו מרחק רב בין מתן המלצה בשבחו של מועמד מסוים, לבין נטילת חלק פעיל במסע הבחירות של אותו המועמד", ציין הנציב בהחלטתו והדגיש כי "כללי האתיקה לדיינים מחייבים נושא משרה שיפוטית להימנע מלהביע דעה בעניין שאינו משפטי בעיקרו. קל וחומר שאין הוא יכול להיות מעורב בפעילות שיש בה ניחוח פוליטי".

בשל כך סבר הנציב כי מדובר בפעילות פסולה מצד הדיין, והתלונה נמצאה מוצדקת.

מלשכת הראשל"צ נמסר: "התייחסות לשכת נשיא בית הדין הגדול להחלטת נציב תלונות הציבור השופט (בדימ׳) אליעזר ריבלין.

"כפי שקבע נציב תלונות הדיינים, התקבלה עמדתו העקרונית של הנשיא, לפיה ברי כי דיין רשאי להמליץ על מועמד לתפקיד רב עיר. מוסכם כי אין לדיין ליטול חלק פעיל בעבודת מטה בחירות של מועמד.

"עם זאת, החלטת נציב התלונות לוקה בפגם מהותי וראוי היה שתבוטל לאלתר. החלטתו זו ניתנה בטרם התקבלה התייחסות פרטנית של נשיא בית הדין הגדול למקרה הספציפי נשוא התלונה. חשוב לציין, כי העובדות המתוארות בפנייה שונות בתכלית מן מה שאירע בפועל" נמסר.
הרב יצחק יוסף נציב תלונות הציבור אליעזר ריבלין פוליטי התערבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד