ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מי מתאים יותר ממוישי? • טור מיוחד

"רק אני, שששמעתי במומביי את צעקותיו של מוישי, מבין כי אין מתאים יותר מהרב רוזנברג להדליק את המשואה" • יהודה משי זהב כותב לסבא שמעון רוזנברג

יהודה משי זהב. צילום: פלאש90
יהודה משי זהב. צילום: פלאש90



כחצי שנה לפני שהדלקתי את המשואה, כתב עיתון 'יתד נאמן' מאמר מערכת על-כך שמפלים את הציבור החרדי וארגוני החסד באירועים של מתן הוקרה והערכה, למרות שלהם מגיע להיות הראשונים.

כשכובדתי להדליק את המשואה לפני שמונה שנים, הלכתי לשאול את פי הגאון הרב אביגדור נבנצל - נשיא ועד רבני זק"א ורבה של העיר העתיקה בירושלים האם ראוי להדליק את המשואה.

תשובתו הייתה: "לך וקדש שם שמים".

מרגע זה, לא עניין אותי מה אומרים. לא מסע ההכפשה, לא האיומים וגם לא הפיתויים. יומיים לפני הטקס, הסתגרתי בחדר במלון כדי לא להיות נתון להשפעה.

עוד בנושא:
"הרבי התנגד לציונות בצורה חריפה" • הרב טוביה בלוי נגד הדלקת המשואה
למורת רוחם • רבני חב"ד נגד המשואה של מוישי
מוישי 'גנב' את ההצגה בחזרת המשואות • וידאו
הגרד"מ דרוקמן נגד הדלקת המשואה של מוישי
בסימן 'ערבים זה לזה' • מוישי הולצברג ידליק משואה

אי אפשר להעריך את גודל קידוש ה' בכך שדווקא יהודי חרדי שומר תורה ומצוות עומד ומכריז לעיני כל, בטקס שרוב תושבי המדינה צופים בו, שלמרות שאני שונה מכם במהות, באורח החיים, בלבוש - למרות הכל, אתם ואני חלק בלתי נפרד מעם ישראל, בטוב וברע. ואני עומד כאן היום, עם הלבוש השונה שלי, גאה ומאמין במה שאני עושה ומכריז שמעשיי הם "לתפארת מדינת ישראל".

עד היום אני פוגש אנשים שמספרים לי איך הם התרגשו ואפילו הוזילו דמעות בעת שראו אותי מדליק את המשואה. "עוררת בנו את הניצוץ היהודי, לראשונה חשנו שאנו עם אחד", הם אמרו לי.

הרב שמעון רוזנברג ונכדו מוישיצילום: הרב שמעון רוזנברג ונכדו מוישי
הרב שמעון רוזנברג ונכדו מוישי


בגלל העוצמות היהודיות והמסרים המרגשים

קטונתי מלהכניס ראשי בין רבני חב"ד, אבל לדעתי, ולהבנתי בלבד, הרב שמעון רוזנברג הי"ו כובד בהדלקת המשואה, לא בגלל היותו 'שליח חב"ד' אלא בגלל מה שהוא שידר לעולם כולו.

מרגע האסון הגדול והנורא שנפל עליו, הוא הפגין חוזקה יהודית. הוא נבחר להדליק את המשואה בגלל העוצמות היהודיות והמסרים המרגשים שהוא העביר. שגם מעמק הבכא, מגיא הצלמוות, אני איתן בדעתי ובאמונה החזקה, ומכריז: ברוך דיין האמת. משדר תקווה חיזוק ועידוד.

אני הייתי שם במומבאי שבהודו. הייתי עם הרב והרבנית רוזנברג, בעת שהכל היה מעורפל ובניהם היו בני ערובה, וכולנו קיווינו לטוב. הייתי מהראשונים לגלות אחרי ההשתלטות על 'בית חב"ד', שלא נשארו חיים והייתי זה שבישר להם את הבשורה הרעה.

מי שלא ראה את העוצמה של האמונה היהודית, את הרוח של הרב רוזנברג באותם רגעים שחורים, לא יבין על מה מדובר.

את דברי החיזוק של הרב רוזנברג לקהילה היהודית במומבאי בבית הכנסת המקומי, כשברקע הקריאות שוברות הלב של מוישי: אימאאאא (אמא).

את הגאווה היהודית לעיני התקשורת העולמית בעת אוחזו בספר התורה שנפגע מכדורי המחבלים.

את המסע חזור במטוס שבבטנו ארונות ההרוגים, ועל הרצפה יושבת סנדרה שמנסה להרדים את מוישה'לע הקטן, כשלידם יושבים סבא וסבתא רוזנברג ומתכנסים ביגונם המר, ומחזקים ומעודדים את חברי משלחת החילוץ הישראלית.

בשם כל זה כובד הרב רוזנברג להדליק את המשואה, כדי להמשיך את מסע קידוש השם.

כש"הכל מקלסין אותו ואוהבים אותו ומתאוים למעשיו, הרי זה קידש את ה' ועליו הכתוב אומר: ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך יתפאר" (רמב"ם הלכות יסודי התורה פ"ה, יא).
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד