י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"לכבוד הרבי המשיח ולתפארת ארץ ישראל" • צפו

הרב רוזנברג הדליק משואה - חרג מכללי הטקס, והכריז: "לכבוד הרבי משיח צדקנו" • אחיו של גלעד שליט, התפרץ אל הרחבה, הניף שלט - והורחק • ואלו עוד חרדים הדליקו?

הרב שמעון רוזנברג בהדלקת המשואה. צילומסך: ערוץ 1
הרב שמעון רוזנברג בהדלקת המשואה. צילומסך: ערוץ 1

הטקס החגיגי שפתח את אירועי יום העצמאות ה-63 של מדינת ישראל, התקיים הערב בהר הרצל בירושלים. בין מדליקי המשואות היה, למרות הסאגה וההתנגדות הגדולה, הרב שמעון רוזנברג מעפולה, שעלה אחר כבוד לבמה והדליק את המשואה "לתפארת מדינת ארץ ישראל".

עוד בנושא:
מהפך • רבני חב"ד החליטו: מותר למוישי להדליק משואה
מי מתאים יותר ממוישי? • טור מיוחד
"הרבי התנגד לציונות בצורה חריפה" • הרב טוביה בלוי נגד הדלקת המשואה
למורת רוחם • רבני חב"ד נגד המשואה של מוישי
מוישי 'גנב' את ההצגה בחזרת המשואות • וידאו
הגרד"מ דרוקמן נגד הדלקת המשואה של מוישי
בסימן 'ערבים זה לזה' • מוישי הולצברג ידליק משואה

"הרב שמעון רוזנברג נולד בעיר לוד למשפחה חסידי חב"ד", הכריז מנחה האירוע. "למד במוסדות חב"ד בישראל ואצל הרבי בניו יורק והוסמך לרבנות.

"בשנת 1972 נשלח לעפולה לפי הוראת הרבי והקים את בית חב"ד. לצד עיסוקו בהוראה משמש גם כרב קהילה ומרבה בשיעורי תורה וחוגי בית בעיר.

"לפני שנתיים וחצי נרצחו במומביי, הודו, בתו רבקה ובעלה גבריאל הולצברג שליחי חב"ד שם, ובנם הפעוט מוישי גדל מאז בבית סבו וסבתו".

הרב רוזנברג עלה אל הבמה ללא נכדו מוישי, אך הכריז כי הוא מדליק יחד עם הנכד.

מיד בסיום דבריו הקצרים שינה הרב רוזנברג את הטקסט המתוכנן ואמר: "לכבוד הרבי משיח צדקנו שיבוא ולתפארת מדינת ארץ ישראל", ולא כפי שנהוג לומר: "לתפארת מדינת ישראל".

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים' התירו ברגע האחרון שלושה מרבני חב"ד להדליק את המשואה, מחשש לחילול ה' שיגרם באם לא ישתתף רוזנברג באירוע ויודיע על ביטול ברגע האחרון. אי לכך החליטו הרבנים לחתום על מכתב המתיר לרב רוזנברג להדליק, זאת בתנאי שלא יזכיר את תנועת חב"ד אלא ידליק בשם עצמו.

תקרית אחרת אירעה במהלך הטקס, כאשר יואל שליט, אחיו של גלעד, וחברתו יערה, התפרצו אל הרחבה, פצחו בקריאות, והניפו שלטים עליהם נכתב: "אבא שלי אח שכול, אני לא רוצה להיות גם" ו"ביבי העם החליט - ערבות הדדית ולהחזיר את גלעד שליט", וצעקו "גלעד עדיין חי".

אנשי האבטחה לקחו מהם את השלטים, ושוטרי המשטרה הצבאית פינו אותם מן הרחבה. השניים הורחקו מן המקום.

מלבד הרב רוזנברג הדליקו חרדים נוספים את המשואה, בניהם ד"ר זאב דשבסקי, נשיא "מחניים", שהקים בחשאי במוסקווה חוגים לצעירים ללימוד עברית ויהדות.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 86 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד