כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

איש היקב והחינוך • הרה"ח רבי משה לוריא ז"ל

בירושלים נפטר, בגיל 69, הרה"ח רבי משה לוריא ז"ל, מחשובי חסידי סלונים • היה הבעלים של 'יקב אליעז' ושימש כיועץ חינוכי לבחורי ישיבות ופעיל ב'שלום בית'

איש היקב והחינוך • הרה"ח רבי משה לוריא ז"ל

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר הבוקר (ד), בגיל 69, הרה"ח רבי משה לוריא ז"ל, לאחר שבשנים האחרונות סבל מבעיות בליבו ועבר ייסורים קשים.

ר' משה ז"ל, מחשובי חסידי סלונים, התגורר בקרית אתא ובשנים האחרונות עבר עם משפחתו לירושלים. היה מחשובי הקהילה החרדית בקרית אתא ומקרוב מאוד לאדמו"ר ממאקווא, שבבית מדרשו התפלל.

לפרנסתו החזיק בבעלותו את 'יקב אליעז', בהשגחת בד"ץ חוג חתם סופר בני ברק, אך עם חתימת כשרות של בעל ה'שבט הלוי', הגר"ש וואזנר.

בשנים האחרונות התעסק בענייני חינוך ושימש כיועץ חינוכי לבחורי ישיבות וכן היה פעיל בנושא שלום בית. זוגות רבים נעזרו בו במקרים קשים.

מכריו מספרים על אדם בעל שיעור קומה, שמסר את נפשו לחינוך ועשה הכל בצורה מיוחדת ובמאור פנים. גם כאשר טיפל בילדים קטנים עם קשיי למידה, ידע לרדת לרמתם.

היה ידוע כיהודי פיקח, שאינו מדבר מילה מיותרת. למרות שהיה אדם אמיד ובעל חברה, נודע בפשטות הליכותיו ובצניעותו, שהנהיג בה גם את בני ביתו.

היה מקורב לאדמו"ר הקודם בעל ה'נתיבות שלום' מסלונים זצ"ל שחיבבו ביותר.

אחיו הם הרב מאיר ז"ל, מנכ"ל החינוך העצמאי, שנפטר לפני כשלוש שנים, ויבלחט"א הרב אברהם, מנהל תלמוד תורה סלונים בירושלים.

הותיר אחריו ששה ילדים, נכדים ונכדות.

הלוויתו תצא היום (ד') בשעה 13:00 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך ישיבת סלונים ברחוב סלנט בדרכה להר הזיתים שם יטמן למנוחת עולמים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד