כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הבטיח לפרס את ראשות הממשלה • הגר"ש בן חיים זצ"ל

בגיל 91, לאחר מחלה, הלך לעולמו רבה של המועצה האזורית לכיש - הגר"ש בן חיים • כתב קמיעות, העמיד מאות שוחטים, התנהג בהצנע לכת והיה נערץ על העם שבשדות • דמעות

הרב שבתאי בן חיים זצ"ל
הרב שבתאי בן חיים זצ"ל

ברוך דיין האמת: אמש (ג'), נפטר בשיבה טובה הרב שבתאי בן חיים זצ"ל - רב המועצה האזורית לכיש.

בערב חג הפסח האחרון, לקה הרב באירוע מוחי, ואושפז בבית החולים. מאז התדרדר מצבו ברפואי, עד שניצחו האראלים את המצוקים. בשעלת ליל, בגיל 91, הוא החזיר את נשמתו לבוראה.

הרב שבתאי נולד בעיראק לאביו - הרב חיים ז"ל. בחודש אדר ב' בשנת התשי"א עלתה המשפחה לארץ. אביו עבר להתגורר ירושלים והרב ורעייתו שוכנו במעברות בטבריה. לאחר מכן עבר להתגורר במושב פדויים והוסמך לרבנות על ידי הרשל"צ הגר"ע יוסף.

לאחר שנים, מונה לכהן כרבה של לכיש. עם הקמתה של המועצה הדתית במועצה האזורית לכיש, הוא התמנה על ידי הרבנות הראשית לישראל להיות גם כרבה של מועצה אזורית לכיש. הרב פעל רבות כדי להיטיב עם תושבי המועצה ולקרבם לדת ולמצוות.

במשך שנים ארוכות היה כותב קמיעות לחולים, למסכנים ולחלכאים. למרות שרבים היו שואלים אותו על סוד כתיבת הקמיעות סירב לדבר על כך. השמועה נפוצה מפה לאוזן, ורבים באו למצוא אצלו מזור ורפואה.

לבד מדאגתו לצורכי הדת של התושבים, פתח גם קורסים רבים בהם לימד שחיטה ובדיקה. כל מי שנכנס ללמוד אצל הרב הלכות שחיטה, קיבל בסופו של דבר תעודת סמיכה מטעם הרבנות, והפך לשוחט מוסמך.

מתוקף תפקידו קיבל לא אחת את ראשי המדינה שבאו לביקורים במועצה האזורית. בן משפחתו מספר ל'בחדרי חרדים' כי תקופה קצרה לפני הבחירות שנערכו בשנת 1984, הגיע שמעון פרס, אז ח"כ מן השורה לביקור בלכיש. הרב קיבל אותו יחד עם ראש המועצה ובירך אותו שיזכה להתמנות לראשות הממשלה.

הבטחה פורסמה בעיתונות, ובאותם בחירות גרף פרס את קולות המצביעים והפך לראש הממשלה.

לפני ארבעה חודשים נפטרה אחותו ע"ה, ורבים מבכירי המדינה וממסד הרבנות הגיעו לבקרו.

הלוויתו התקיימה אתמול בשעות הערב. מסע ההלוויה, בו השתתפו מאות מתושבי האזור, יצא מביתו של הרב זצ"ל במושב מנוחה והוא נטמן בבית העלמין במושב זבדיאל למנוחת עולמים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד