י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

פישר לא מצליח לקרר • מחירי הדירות ממשיכים לנסוק

מחירי הנדל"ן טיפסו ב-30 אחוזים תוך כשנתיים בלבד • למרות מאמצי הנגיד: עליה של למעלה מ-2% ברבעון האחרון • הקבלנים מאשימים: "עלויות הבניה - מטורפות!"

פישר לא מצליח לקרר • מחירי הדירות ממשיכים לנסוק
יצחק לב ארי מהיר חימה

שום צעד לא ממש מצליח למתן את מחירי הדירות הגואים.

השמאי הממשלתי אייל יצחקי מפרסם היום (ד) את נתוני מחירי הדירות לרבעון הראשון של 2011, כאשר בשורה התחתונה ממשיכים המחירים לעלות במהלך הרבעון ב-2.5%, ובכך להשלים זינוק של 12.3% מאז הרבעון המקביל אשתקד.

למי שטרם הבין את קצב הגידול החריג, מציין השמאי כי במהלך השנתיים האחרונות לבדם עלה המחיר הממוצע ב-29.4%.

בחלוקה לערים, חיפה וחדרה רושמות את הגידול החד ביותר במהלך השנה האחרונה (25% ו-23% בהתאמה), במקום השלישי באר שבע עם זינוק של 20% במהלך השנה, ברבעון הנוכחי מובילות באר שבע וחדרה עם עליית מחירים ממוצעת של 8% בתוך רבעון.

ירושלים רשמה גידול מתון במחירים של 4% ברבעון הראשון של השנה ו-9% במהלך השנה האחרונה בסך הכל, גם בתל אביב נרשמה עלייה דומה.

שלום שי, מנכ"ל ובעלי חברת דונה הותיקה הבונה פרויקטים בירושלים מזה כמה עשורים מסביר: "בשנתיים האחרונות יצאו מכרזים בודדים בירושלים, מזרח ירושלים תקועה לגמרי בבירוקרטיה ופוליטיקה, בגבעת זאב יותר מ- 1,000 יח"ד יוצאות למכרזים במינון של עשרות בודדות, מה שמביא להיצע נמוך ביותר. אף אחד לא מדבר על זה שבמקביל לעובדה שלמעשה אין מכרזים, עלויות הבנייה התייקרו בשיעורים גבוהים ביותר. שכר העבודה, הדלק, הברזל וכל שאר העליות הביאו לעלויות של כ- 4,000 שקל למ"ר בירושלים, זה אומר שעלויות הבנייה לדירה ממוצעת הינם 550 אלף שקל לפני מע"מ. בתוספת חניות אנחנו כבר מדברים על כ- 700 אלף שקל לדירה ממוצעת לפני מע"מ וללא עלות קרקע! שני הפרמטרים האלה ביחד משפיעים כמובן במיידית על עליית המחירים שבקצב הזה לא נראה שניתן לעצור".

יפה סדן, מנהלת השיווק של חברת יוסי אברהמי מגיבה: "ברבעון האחרון הרגשנו במגמה מאוד חיובית בפרויקטים שאנו בונים באילת, הן בפרויקטים העממיים והן ביוקרה. תקופת חג הפסח משכה ביקושים רבים מצד משקיעים ישראלים ואילתיים, לצד עלייה בביקושים מצד זרים. ההיצע אמנם גדל בשנה האחרונה, אך לא הדביק את הביקושים, שאף הם עלו, ולכן גם חלה עליית מחירים. כך למשל, בפרויקט פארק ים שאנו בונים בשכונת שחמון, מחירה של דירת 4 חדרים לפני כשנה היה סביב ה- 900 אלף שקל ואילו היום דירה דומה נמכרת במחיר של כ- 1.033 מיליון שקל. מדובר בעלייה של כ- 15%".

נשיא התאחדות הקבלנים , ניסים בובליל הגיב לנתוני השמאי הממשלתי וציין כי למרות ההצהרות של האוצר מחירי הדירות ממשיכים לעלות. הפתרון לעליית מחירי הדירות נעוץ בהגדלת ההיצע וניתן לראות כי בערים בהם יש בנייה והצע הדירות גדול יש התייצבות במחירים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד