י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

נחמתו בעוניו • הדולר עלה ב-10 אגורות בשבוע

הכישלון של הנגיד בתחום הנדל"ן, לא מקרין על מה שוקרה בשוק המט"ח • שערו היציג של הדולר נקבע על 3.465 - כ-10 אג' יותר מהשער אליו התדרדר בשבוע שעבר • איך זה קרה?

שווה הרבה יותר. חבילת דולרים
שווה הרבה יותר. חבילת דולרים

סטנלי פישר שוב שיחק אותה, סדרת הצעדים שהוביל בכדי למתן את התדרדרות הדולר אל מול השקל הוכיחה את עצמה – לפחות באופן זמני.

לאחר העלאות הריבית התכופות שביצע, היה נדמה כי אין דבר שיעצור את הצניחה החופשית בשערו של המטבע האמריקאי שהתדרדר במהירות עד לרף של 3.37 שקל, אולם מאז תחילת השבוע מתאושש הדולר במהירות, ושערו היציג היום נסגר על 3.465 שקלים.

ההסבר לכך טמון בשורה של מהלכים שביצעו אנשי בנק ישראל, החל מהחלת ההנחיות החדשות המגבילות את הסחר במט"ח והפסקת הנפקת המקמי"ם על ידי הבנק, המשך ברכש מאסיבי של דולרים וכלה בצעד האחרון שבוצע הבוקר.

בצעד ה'טרי' הכריז האוצר על הטלת מס על הספקולנטים הזרים מרווחיהם בשוק המט"ח, המס יחול אמנם רק מה-7 ביולי, אך הוא מהווה כבר עתה איתות לשוק המט"ח כי הנגיד ימשיך להילחם בעליית ערכו של השקל בכל הכלים העומדים לרשותו, ולא ירתע גם מצמצום שוק המט"ח.

למעשה מדובר בביטול פטור קיים, עד כה, נהנו משקיעים זרים בשוק המט"ח מפטור מס על הרווחים, זאת במטרה לעודד השקעות זרות בשוק הישראלי, אלא שלאור הגידול החד שחל בשנים האחרונות בהשקעות אלו, הוחלט כי ניתן לבטל את המס במטרה להגביל את הבריחה מהדולר לשקל.

כאמור, לעת עתה הועילו הצעדים הללו ושערו של המטבע האמריקאי התייצב, אלא שטרם ברור לכמה זמן יחזיק הצעד הנוכחי מעמד וישמר את ערכו של הדולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד