י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

פתאום שביתה • עובדי הרכבת הכריזו על השבתת הרכבות

מחר אין רכבות • עובדי רכבת ישראל החליטו להשבית ללא התרעה את תנועות הרכבות • העובדים ערכו הפגנה פראית מול בית יו"ר הדירקטוריון המיועד - אורי יוגב

פתאום שביתה • עובדי הרכבת הכריזו על השבתת הרכבות
אנשיל בעק

עובדי רכבת ישראל הכריזו הערב (ד) על השבתת תנועת הרכבות ברחבי הארץ, על רקע המאבק נגד הפרטת חלקים מהחברה. לפי שעה, לא ברור מועד סיומה של השביתה.

בהנהלת הרכבת אמרו כי יפעלו מיידית מול משרד התחבורה כדי לנסות לדאוג לתגבור הכרחי של התחבורה הציבורית.

בדקות האחרונות מנסים כל בכירי הרכבת, סמנכ"לים ומנהלים, לשכנע נהגי קטר להגיע לעבודה מחר בבוקר, כך שניתן יהיה להפעיל לפחות חלק מהרכבות ולמזער את הפגיעה בנוסעים.

ההשבתה מגיעה שעות אחרי ש-150 מעובדי רכבת ישראל הפגינו במודיעין-מכבים-רעות, סמוך לביתו של יו"ר דירקטוריון ההנהלה המיועד של הרכבת, אורי יוגב.

העובדים זועמים על מינויו, משום שלטענתם הוא תומך בהפרטת הרכבת.

במהלך ההפגנה פרץ עימות בין המפגינים למשטרה, ותשעה מהם נעצרו, בהם יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי. התשעה כולם יעבירו את הלילה במעצר, כולל היו"ר.

טרם הוחלט אם לבקש מחר מבית המשפט להאריך את מעצרם או לשחררם בתנאים מגבילים.

זה כמה חודשים שעובדי רכבת ישראל מנהלים מאבק נגד כוונת ההנהלה לאפשר לחברות חיצוניות לתחזק את מאות הקרונות שצפויים להירכש בעסקה הקרובה ולהפריט חלקים מיחידות התחזוקה.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "יו"ר הוועד נוהגת בחוסר אחריות ציבורית, לאחר שהייתה אחראית על מספר תקריות אלימות ועידוד עובדים לא למלא נוהלי בטיחות ברכבת. זהו מהלך נוסף בשרשרת מהלכים אשר מדרדרים את הרכבת ופוגעים בציבור וזאת מתוך אינטרסים אישיים בלבד. הנהלת הרכבת רואה בחומרה רבה מהלכים מסוג זה ותנקוט בכל האמצעים החוקיים, על מנת להשיב את העובדים לעבודה.

"צר לנו כי מאז היבחרה נפגמו יחסי העבודה, האמון, כיבוד החוק ודאגה לבטיחות העובדים. אנו קוראים להסתדרות להתערב מידית על מנת להשיב את שיקול הדעת והאחריות הציבורית לעובדים כפי שהיה בעבר".

עוד נמסר מהנהלת רכבת ישראל כי "אנחנו מבינים ללבם של הנוסעים ונעשה את הכל כדי להשיב כמה שיותר מהר את תנועת הרכבות. נפנה למשרד התחבורה שיתגבר את התחבורה הציבורית האלטרנטיבית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד