כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

יום כיפור של הרכבות • כך זה נראה

הדיון בבית הדין לעבודה נדחה - ועובדי הרכבת חויבו לחזור לעבודה • בפועל, נוסעים שהגיעו הבוקר לתחנות - לא קיבלו מידע על חידוש הרכבות • תיעוד מהשממה

שממה. תחנת רכבת, הבוקר
שממה. תחנת רכבת, הבוקר

השביתה מסתיימת? תנועת הרכבות ברחבי הארץ צפויה להתחדש בשעות הקרובות.

דיון שהיה אמור להתקיים הבוקר (ה) בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בנוגע לצווי המניעה לעובדי הרכבת, נדחה לבקשתם ליום שני הבא.

הסיבה: לאפשר ליו"ר הוועד, גילה אדרעי, שנעצרה אתמול, להשתתף אף היא בדיון. לפי החלטת השופטת אפרת לקסר, צו המניעה הזמני שהוצא לעובדי רכבת ישראל בשעות הלילה יישאר בתוקף עד להודעה חדשה.

המשמעות: העובדים חויבו לחזור לעבודה לאלתר עד הדיון הבא בעניינם. בגלי צה"ל דווח כי על פי גורמים ברכבת ישראל הפעילות לא תחודש עד 12:00 בצהריים.

דובר ועד עובדי הרכבת, אייל פרדיס, אמר במקביל להחלטת בית הדין האזורי לעבודה כי "הוועד הורה לכל העובדים לחזור לפעילות מידית וזאת בהתאם לצו בית הדין לעבודה". תנועת הרכבות צפויה להתחדש כאמור בשעות הקרובות, אולם טרם נודע מתי תחודש הפעילות במלואה.

למרות זאת, העובדים טרם נענו לדרישת בית המשפט האזורי לעבודה: החל משעות הבוקר הגיעו לתחנות השונות נוסעים רבים, אך אלה לא קיבלו שום מידע על חידוש תנועת הרכבות.

כזכור, במהלך הלילה, מיד לאחר ההודעה על השביתה, פנתה הנהלת הרכבת לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בבקשה לצווי מניעה זמניים. בבקשה נטען כי השביתה פרצה מסיבה פסולה ואסורה וכי לאור נזקי השביתה העצומים לציבור הרחב יש לאוסרה באופן מיידי.

השופטת אפרת לקסר קבעה כי בשל הנזקים הכבדים שעלולים להיגרם לציבור הנוסעים, לרבות נזקים חמורים עקב עצירת רכבות מטענים ונזק אקולוגי שעלול להיגרם עקב עצירת רכבות הנושאות חומרים מסוכנים, יש להוציא צו כנגד השביתה.

לאחר הוצאת הצו הזמני בלילה, נקבע המשך דיון לשעות הבוקר, אולם בבוקר נציגי ועד העובדים ביקשו דחייה נוספת.

ההחלטה על ההשבתה התקבלה אמש בתום הפגנה סוערת שקיימו נציגי העובדים מול ביתו של יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, אורי יוגב במודיעין-מכבים-רעות. נציגי הוועד הודיעו כי החליטו להשבית את תנועת הרכבות בשל כוונת הנהלת רכבת ישראל להפריט כמה מקווי הרכבת.
























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד