י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

אלעד מתחייבת: היתר בניה - תוך חודש וחצי

תושבי אלעד שביקשו להרחיב את דירתם - התלוננו על תהליכי בירוקרטיה מתישים במחלקת ההנדסה • ראש העירייה מצא פיתרון: שיתוף פעולה עם משרד אדריכלים מוביל

אלעד. צילום: בחדרי חרדים
אלעד. צילום: בחדרי חרדים

מחלקת ההנדסה בעיריית באלעד, כמו רוב מחלקות ההנדסה ברחבי הארץ, 'זוכה' לטענות רבות מצד התושבים בגין עיכובים וסחיבת תיקים לזמן ממושך, מפאת מחסור חמור בכח אדם ובעובדי עייריה, לצד בעיות אחרות הגורמות לעגמת נפש גדולה לתושבים.

לאחר התייעצויות, החליט ראש העירייה יצחק עידן לעשות סוף לעיכובים במחלקת ההנדסה בעיריית אלעד.

מ"מ מנכ"ל העירייה, חזי חנונו, אומר כי ישנם עשרות תיקים שתקועים בהליכי רישוי במחלקת הנדסה ולכן החליט ראש העיר על ביצוע רפורמה בכל המחלקה. "מטרת הרפורמה היא להקל את תהליכי הרישוי על התושבים, ושכל הסחבת המוכרת לכל תושב הנצרך להיתרים תיהיה נגישה וקלה הרבה יותר".

לצורך שיפור השירות לתושבי העיר וכדי לקצר את הזמן לקבלת היתרי בניה, התקשרה העירייה עם משרד אדריכלים מהמובילים בארץ, שהשותפים הבכירים בו הם מהנדסי עיר לשעבר. מדובר ב"געש אדיכלים" המייעץ למשרדי ממשלה. משרד זה התחייב לבדוק כל בקשה שתוגש למחלקה והם יהוו תגבור למחלקת הנדסה.

הבשורה הגדולה היא שכל בקשה שתוגש - תטופל תוך 21 יום מקסימום, ומיד לאחר מכן היא תגיע לוועדה תוך 10 ימים,

כפועל יוצא מכך בעלי הבקשות להיתרים, יקבלו תוך חודש וחצי היתר בכפוף להמצאת כל המסמכים, ההנחיות של אישור ההיתרים, בכפוף לתקנות תכנון ובניה הארצית.

ביום ראשון השבוע אירח סגן ראש העיר חיים מאיר כץ את נציגי החברה יחד עם שורת אדריכלים מוכרים בעיר באולם הכינוסים שעל ידי מוסדות ויז'ניץ לישיבת היכרות והסברה.

כץ הדגיש כי במהלך 3 החודשים הבאים יבוצע התהליך בהדרגה ובשלבים תוך כדי הסתגלות ולמידת הדברים בשטח, וכי בכל בעיה בה נתקלים האדריכלים בתקופה הקרובה יפנו אליו כדי להגיע להבנות מול החברה למען מרחיבי הדיור - בעלי משפחות ברוכות ילדים בעיר.

עידן הודה לכל הגורמים שעזרו להניע את המהלך, וסיפר לנוכחים שעירייות נוספות כבר התעניינו אצלו על המהלך. "אני מקווה שהמהלך יתקבל בברכה בקרב התושבים", חתם עידן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד