כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

שוב הסדר טיעון הציל נהג מעונש כבד

נהג שנתפס נוהג בהשפע אלכוהול ובמהירות של 151 קמ"ש באזור של 90 קיבל קנס בסך 3000 ש"ח בלבד ופסילה לתקופה של 4 חודשים בפועל בזכות הסדר טיעון. אור ירוק: "מדובר בגזר דין המעביר מסר שגוי לנהגים שיכורים"

שוב הסדר טיעון הציל נהג מעונש כבד


שופט בית משפט השלום לתעבורה בחיפה גיל קרזבום גזר על נהג שנתפס נוהג בהשפע אלכוהול ובמהירות של 151 קמ"ש באזור של 90 קמ"ש קנס בסך 3000 ש"ח, פסילה לתקופה של 4 חודשים בפועל, פסילה על תנאי לתקופה של 4 חודשים על תנאי למשך 3 שנים בתנאי שהנאשם לא יעבור אותה עבירה שעליה הורשע, לרבות נהיגה בשכרות.

בגזר הדין כתב השופט: "מדובר בעבירות חמורות שיש בהן כדי לסכן את ציבור המשתמשים בדרך ואת הנאשם עצמו. כמו כן יש בביצוע העבירות כדי ללמד על הלך נפש של פזיזות אצל הנאשם. הצדדים הגיעו להסדר טיעון. הנאשם נוהג משנת 2002 ולחובתו הרשעה אחת בלבד, שלא בעבירות דומות. המאשימה עותרת להטלת מאסר מותנה בעוד ב"כ הנאשם מבקש שלא להטיל רכיב זה מהנימוקים שציין לעיל. לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, העובדה שמדובר בכמות אלכוהול גבולית, התיקון בכתב האישום, הכשל הראייתי המהותי, עברו התעבורתי המקל אני סבור כי ניתן במקרה זה להימנע מעונש של מאסר מותנה".

בעמותת אור ירוק הגיבו לגזר הדין: "מדובר בגזר דין המעביר, שוב, מסר שגוי לנהגים שיכורים. נהיגה תחת השפעת אלכוהול או נהיגה בעת שכרות היא אחד התורמים הגדולים למוות. במחקר שנערך בארה"ב, נבדקו 472 מקרים של פגיעות ראש ונמצא, כי לנפגעים שבדמם נמדדה רמה גבוהה של אלכוהול, יש סיכון גבוה פי שניים למוות על פני תקופה של תשע שנים. אם נהג שיכור מרשה לעצמו לנהוג במהירות של 151 קמ"ש באזור של 90 קמ"ש, הרי זה מפני שהוא יודע כי יושת עליו עונש קל. רף הענישה וההתייחסות של בתי המשפט כלפי נהיגה בשכרות חייבים להשתנות, לטובת כולנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד