י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"יש לי עזות דקדושה" • בני אלבז יורה לכל הכיוונים

ערב השתתפותו בתוכנית ריאליטי חילונית, משיב הזמר בני אלבז לשאלות הקשות • "אין לי ברירה, בעולם החרדי אני לא יכול להשפיע" • ואיך יתמודד עם שירת נשים?

"מגיעים לאור דרך החושך". בני אלבז. צילום: מנדי אור
"מגיעים לאור דרך החושך". בני אלבז. צילום: מנדי אור



מפיקי תוכניות הריאליטי השונות תרים כל פעם מחדש אחר מתמודדים מהמגזר החרדי והדתי - בניסיון לגרוף קהלי צופים חדשים. לרוב, החיפושים מסתיימים בכישלון.

מפיקי 'היכל התהילה', תוכנית ריאליטי חדשה שתעלה לאוויר ביום ראשון הקרוב, תרו במשך תקופה ארוכה אחר זמר דתי שיביע הסכמה לקחת חלק בתוכנית יחד עם זמרים וזמרות ישראלים שהמשותף לכולם הוא אחד - שיא הקריירה כבר מאחוריהם והרצון לחזור לקדמת הבמה זועק מתוכם.

הפעם זה הצליח.

בני אלבז, מי שהיה זמר הבית של ש"ס וכבש במות ברחבי העולם, נענה לבקשה וחתם על חוזה מול חברת 'קופרמן הפקות'. אלבז, כאמור, ישתתף בתוכנית לצד זמרים וזמרות ישראליים - ויתחרה על הישרדות ארוכה בבית סגור לצד משימות מוסיקליות קשות.

"ברור שמי שרוצה להידבק בלכלוך יכול לעשות זאת בקלות", אומר אלבז בראיון ל'בחדרי חרדים'. "אני הולך למטרה אחת - והיא השירה. אני אעשה את כל המאמצים לשיר שירים שיקרבו את הצופים ואת המשתתפים בתוכנית, להביא את עצמי למקום הכי טוב ודרכו לקדש שם שמיים".

אלבז מודה כי השתתפותו בתוכנית לא תהיה קלה: "אצטרך לעשות מלחמה עצמית פי כמה מאדם לא דתי - כדי לא לעשות ביזיון לציבור".

• אם אתה חושש מביזיון, למה לך להיכנס לזה?

"אדם שרוצה להגיע לאור, חייב להיות בחושך. אני עושה את הדבר הזה לא על מנת לקבל פרס. אלא להוכיח שהשירה ביהדות איננה דבר סתמי, אלא עניין מהותי שמטרתו - לקדש את הקב"ה בשירה ובזמרה".

• יש גם נשים ששרות שם, תהינו באוזני אלבז.

"רבנים בארץ ובעולם משתתפים בטקסים של ימי הזיכרון ובמהלכם מקשיבים לזמרות ששרות בטקסים", מנסה אלבז להתחמק.

בסוף הוא מנסה תירוץ אחר. "עת לעשות לה' הפרו תורתך", הוא אומר.

"המטרה הנוספת שלי היא להיכנס לקונצנזוס הישראלי. אין אפשרות לעשות את זה בצורה אחרת מלבד לבוא אליהם דרך החלון. אם ייצא מזה משהו טוב, אשריי ואשרי חלקי, יהודים רבים היו מאד רוצים לקדש בתוכנית הזאת שם שמים".

אלבז מצהיר, כי אם ירגיש שאינו עומד בניסיון - הוא יעזוב את התוכנית: "אם אראה שההשתתפות שלי הופכת להיות קשה ואני לא יוכל לעמוד בניסיון הגדול הזה - אני אקום ואלך.

"יש לי עזות דקדושה. אני לא פוחד", הוא מסכם.

בני אלבז וכותב השורות. צילום: מנדי אורצילום: בני אלבז וכותב השורות. צילום: מנדי אור
בני אלבז וכותב השורות. צילום: מנדי אור


"אין לי מה לחפש בציבור החרדי"

מסתבר, שאחרי הסיסמאות של 'קידוש השם', בני אלבז מאמין כי התוכנית תיתן לו סיכוי לחזור לבמה.

"אין לי מה לחפש בעולם החרדי", הוא אומר באכזבה. "שם אני לא יכול להשפיע יותר. התקופה שבה הייתי בציבור החרדי, הסתיימה. במשך כמעט 9 שנים אני לא עושה דבר: לא הופעות בשום מקום או קהילה, לא אלבומים ולא שירים. אחרי תוכנית כזאת, כל ילד ברחוב החילוני יכיר אותי".

• מה באמת קרה בתקופה האחרונה? למה לא שמעו עליך?

"לצערי הרב, מישהו שכולם מכירים ניסה להתנכל אליי ולעוד כמה זמרים - ואנשים דאגו לא להזמין אותי לשום אירוע. תרמתי רבות לקהילה החרדית, אך היום אני אומר: 'שמור אותי מאוהביי ומשונאיי אשמר בעצמי'.

"יש לי משפחה גדולה שאני צריך לפרנס, אני לא יכול לשבת בבית ולהסתכל מהצד ולחכות שהקב"ה ישלח לי אוכל. אדם צריך לעשות את ההשתדלות שלו.

"לא היה קל בכלל להסכים להופיע בתוכנית 'היכל התהילה'", מודה אלבז. "ישבתי עם הרב שלי, עשיתי איתו חישובים רבים, ולבסוף הוא נתן לי את ברכת הדרך באומרו: 'מעז ייצא מתוק'".

לסיום הוא מבקש: "שבחורי הישיבות והנשים הצדקניות לא יצפו בתוכנית הזאת בשום צורה שהיא. במקום זאת, שיפתחו ערוצי קודש אחרים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד