י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אחרי השבועונים: המחשבים הניידים > מאבק חדש נולד • כל הפרטים

קבוצת אברכים הקשורה למאבק בשבועונים, יוזמת מאבק חדש • בבית הגראי"ל הם טענו: אברכים העובדים במכונים תורניים מנצלים את המחשבים לגלישה באינטרנט • הגראי"ל התבקש לחתום על מכתב נגד התופעה - אך האברכים התקשו להביא הוכחות לטענות - והמכתב הוקפא • בפנים: הסיפור המלא

אברך עם מחשב נייד. עיבוד: בחדרי חרדים
אברך עם מחשב נייד. עיבוד: בחדרי חרדים

בעוד תותחי המלחמה בשבועונים – רועמים, והדי המלחמה כנגד קווי הנייעס עדיין נשמעים בחלל האוויר, יצאו מספר אברכים למלחמת קודש חדשה.

המטרה: המחשבים הניידים. היעד: אברכי הכוללים.

השבוע, נכנסו קבוצת אברכים – המנהלת מלחמת חורמה בשבועונים ובקווי הנייעס – לביתו של הגראי"ל שטיינמן, וביקשו לשוחח איתו על דבר חמור ביותר. לאחר שנכנסו סיפרו לגראי"ל כי ישנם מאות אברכים היושבים בבתי המדרשות ובתי הכנסיות עם מחשבים ניידים ועורכים עבודות תורניות.

חלקם עובדים במכונים מוכרים שנועדו לההדיר ספרים תורניים ואחרים כותבים ספרים תורניים בעצמם. הצד השווה שבהם הוא הכנסת המחשבים לבית המדרש לצורכי לימוד וכתיבה. בשנים האחרונות התגברה התופעה, כתוצאה מבעיות פרנסה של אברכים רבים המוצאים את לחמם בעבודת הגהה וכתיבה.

האברכים מסיימים את עבודתם ושולחים את החומר באמצעות 'נטו מייל' לעורכים הראשיים, שעוברים על החומרים ומעבירים אותם הלאה להגהה אחרונה והדפסה. זהו הנוהל בכל המכונים התורניים המעסיקים אברכים בתשלום.

האברכים שנכנסו לביתו של הגראי"ל שטיינמן הסבירו כי מכיוון שבכל מחשב ישנה אופציה לקליטה אלחוטית של רשת האינטרנט, ישנם אברכים רבים הנופלים ברשת, ומתחברים לאינטרנט במסגרת עבודתם התורנית.

"ומה אתם רוצים?" שאל הגראי"ל.

"שהראש ישיבה יחתום על מכתב הקורא לראשי הכוללים לחייב את האברכים לנתק את האופציה להתחבר לאינטרנט. ואברך שלא יציית להוראה – יורחק מהכולל".

הגראי"ל שמע את הדברים והגיב: "קשה לי להאמין שאברכים ששקועים בתורה יפלו בכאלה דברים".

האברכים אמרו לגראי"ל כי בימים הקרובים הם יביאו לראש הישיבה הוכחות על אברכים שנפלו, וגלשו מהמחשב התורני לאינטרנט. לפי שעה, לא הביאו מנהלי המאבק הוכחה מעין זו, אך אולי הם עסוקים בימים אלו במאבק בשבועונים, ולאחר שיסיימו יביאו את ההוכחה המבוקשת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 88 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד