כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

יו"ר הנהלת 'מבחר' • ר' שלמה צבי מרזל ז"ל

בירושלים הלך לעולמו ר' שלמה צבי מרזל, אביו של ברוך מרזל • כיהן בראשות שורת מוסדות חינוך וכיו"ר המוסד החרדי ללימודי מקצוע - 'מבחר'

יו"ר הנהלת 'מבחר'  • ר' שלמה צבי מרזל ז"ל

ברוך דיין האמת: בשבת נפטר בירושלים, בגיל 80, ר' שלמה צבי מרזל ז"ל.

ר' שלמה ז"ל נולד בארה"ב והתחנך בישיבות ובאוניברסיטאות. הוא הוסמך במינהל חינוכי.

היה חבר פעיל בבני עקיבא ועבד במוסדות חינוך יהודיים בשיקגו. למרות שהוצעו לו משרות חשובות בארה"ב, בחר לעלות ארצה עם משפחתו וקבע את מקום מגוריו בשכונת בית-וגן הירושלמית.

שלושה ימים לאחר עלייתו התמנה למנהל הלימודים בישיבה התיכונית 'נתיב מאיר'. במשך 7 שנים פעל לפיתוחה של הישיבה עבד במוסדות חורב, ו-15 שנה ניהל את האולפנא לבנות ע"ש חנה ויינגרטן.

בתקופה זאת התפתח המוסד, ובניהולו עבר לקמפוס חדש ומפואר. בהמשך התמנה ליו"ר הנהלת מוסדות 'חורב' וזכה לחנך אלפי תלמידים ותלמידות.

ר' שלמה ז"ל דרש מעצמו ומתלמידיו מצוינות בדרכי נועם ודרך ארץ. במקביל פעל להבאת יהודים מבריה"מ ולקליטתם בישראל. עד פטירתו הוא ורעייתו סייעו לעולים בירושלים.

מאז פרש לגמלאות, הקדיש את זמנו ללימודים ולפעילות ציבורית במוסדות כמו 'יד שרה', 'מכון לב', ארגון 'ארץ חמדה', ויו"ר הנהלת 'מבחר' המאפשר לימודים אקדמיים לציבור החרדי.

היה תלמיד מובהק של הגאון רבי יהושע נויבירט, בעל ה'שמירת שבת כהלכתה'. תדיר היה משתתף בשיעוריו הקבועים בגמרא במשך עשרות שנים.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך. בנו הוא ברוך מרזל מאנשי ארץ ישראל השלימה ותושב קרית ארבע בחברון.

מסע הלוויתו יצא הערב מוצ"ש בשעה 23:00 מביתו בשכונת בית וגן בירושלים להר המנוחות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד