כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מה אתם באמת יודעים על אביזרי הבטיחות ברכב שלכם?

סקר אור ירוק מגלה: בטיחות הרכב הוא לא השיקול העיקרי של הנהג הישראלי • רק לכמחצית מבעלי הרכבים יש ABS וחיישני רוורס. לרבע מהרכבים קיימת מערכת ההתראה לשמירת מרחק וסטייה מהנתיב ומערכת בקרת יציבות

מה אתם באמת יודעים על אביזרי הבטיחות ברכב שלכם?





בטיחות הרכב ככל הנראה אינה השיקול העיקרי של הנהג הישראלי, כך עולה מסקר שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה. מן הסקר עולה, כי רק 54% מבעלי הרכבים ציינו שיש ברכבם מערכת ABS, ורק 43% ציינו כי יש להם חיישני רוורס. מערכות מתקדמות יותר, דוגמת מערכת בקרת יציבות (ESP) ומערכת התראה לשמירת מרחק וסטיה מנתיב (כמו אייווקס) נדירות עוד יותר, ורק 21%-25% מבעלי הרכים מדווחים כי יש ברכבם מערכות אלו.

על פי הממצאים, 80%-84% מבעלי הרכב מכירים את חיישני הרוורס ואת מערכת הבטיחות ABS לבלימה אוטומטית, כ-59% מכירים את מערכת הבטיחות ESP המחזירה את הרכב למסלול במקרה של סטייה, ו-71% מכירים את מערכת האיווקס המתריעה על שמירת מרחק וסטייה מנתיב.
בחלוקה לאזורים, כ-86% מתושבי אזור הדרום מכירים את מערכת ה-ABS, יותר מכל אזור אחר בארץ. מנגד, כ- 70% מתושבי אזור ירושלים מכירים מערכת זו. לגבי מערכת ESP, תושבי אזור הדרום מובילים עם 63.7% המכירים את המערכת כשמנגד רק 49.6% מתושבי אזור השרון. תושבי אזור השרון מובילים בהיכרותם את מערכת האיווקס (78%) לעומת 70% מתושבי אזור הצפון. את חיישני הרוורס מכירים הכי הרבה תושבי אזור השרון (91.1%) לעומת 77.7% מתושבי אזור ירושלים.

כאשר נדרשו המשתתפים בסקר להשיב האם מערכות אלו קיימות ברכבם, 54.2% ציינו כי יש להם מערכת ABS, ל-25.4% יש מערכת ESP, 20.5% בלבד ציינו כי יש להם את מערכת האיווקס, וחיישני רוורס נמצאים ברכבם של 42.6% מהמשתתפים.

בחלוקה לאזורים, מערכת ה-ABS הכי נפוצה ברכבם של תושבי הדרום (59.3%) וה-ESP נפוצה ברכבם של תושבי אזור ירושלים (30.7%), ל-25.8% מתושבי אזור המרכז יש את מערכת האיווקס, יותר מכל אזור אחר. לגבי חיישני רוורס, 53.9% מתושבי אזור השרון ציינו כי המערכת קיימת ברכבם, יותר מכל אזור אחר. לעומתם, רק ב- 35.9% מהרכבים של תושבי אזור הצפון קיימת מערכת זו.

הבטיחות חשובה – עד שזה מגיע לכיס הפרטי

מערכות הבטיחות השונות נתפסות כתורמות לבטיחות הנהג באופן עקרוני, ומקבלות ציונים שנעים בין 7-7.2 בסולם של 1-10. עם זאת, הנכונות של בעלי הרכב לרכוש אותן נותרת נמוכה. המשתתפים התבקשו לתת ציון מ-1 עד 10 לסיכוי שישקלו לרכוש כל מערכת. על פי הסקר, הנשאלים נתנו ציון ממוצע של 5.9 עבור הסיכוי לרכוש מערכת חיישני רוורס – המערכת שקיבלה את הציון הגבוה ביותר. שאר המערכות קיבלו ציונים שנעים בין 4.1-4.6.


הסקר נערך עבור אור ירוק ע"י מכון גיאוקרטוגרפיה, בשיטת אומניבוס טלפוני בקרב 500 משיבים, גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת במדינת ישראל (4.3 מיליון בני אדם). הסקר בוצע במהלך מרץ 2011. טווח השגיאה הסטטיסטית המרבית בנסיבות דגימה זו הוא 4.4% +, ברמת מובהקות של 95%.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד