ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

כיצד לטפל בחולים כירורגיים בבית?

ד"ר יעל טוקצ'ינסקי בשלל עצות וטיפים כיצד לטפל בצורה יעילה, נכונה ובטוחה בחולים כירורגיים • ומה חשוב לדעת במקרה של החמרה במצב החולה?

כיצד לטפל בחולים כירורגיים בבית?

יש מקרים, בהם חולים כירורגיים נמצאים בבית ודורשים טיפול. אלה יכולים להיות אנשים אחרי ניתוח; אנשים עם שברים בגפיים, אצבעות וכדו', ועוד. אם חולה כזה טרם יכול לקום מהמיטה, הטיפול בו זהה לטיפול בכל חולה שלא יכול לקום מהמיטה.

אם לחולה יש תחבושת, בדרך כלל החלפת התחבושת נעשית ע"י אחות שבאה לבקר את החולה, ואילו אדם המטפל בחולה צריך רק לבדוק שהתחבושת תקינה. לפעמים יש צורך לחזק את התחבושת או להחליף את השכבות החיצוניות של התחבושת אם יש יותר מידי הפרשות מהפצע.

לאחר כמה ימים (ולפעמים אף שבועות) בכל פצע שלא הגליד יכול להתפתח דימום משני. בדרך כלל זה קורה בפצעים מוגלתיים, שהחלמתם ממושכת יותר. זוהי סיבה לכך, שאדם המטפל בחולה עם פצע כזה צריך לדעת שיטות להפסקת הדימום. יש שיטות שונות לעצירת הדימום. כך, למשל, לעצירת דימום ברגל יש לקשור מעל מקום הדימום חבל, חגורה דקה, חתיכת בד וכיו"ב. אחר-כך יש להכניס מתחת לקשירה מקל או כל חפץ דומה ולסובב אותו עד לעצירת הדימום על מנת שהחבל יתהדק סביב הרגל ויחסום את זרימת הדם. חשוב לזכור, שאסור להחזיק קשירה כזאת על הרגל מעל שעתיים, כי זה יגרום לנמק בלתי הפיך. יש לדאוג, שהחולה יקבל עזרה רפואית תוך שעתיים. אם לא תצליחו בזה, יש לשחרר את הקשירה על מנת לספק הספקת דם לרגל, ואם הדימום יתחדש, כעבור כמה זמן לעשות את הקשירה שוב.

דימום מהראש ניתן לעצור ע"י לחיצה על העורק בצד הפצע. דימום מהפצע שנמצא באזור הכתף או בית השחי אפשר לעצור ע"י לחיצה על העורק בגומה שמעל עצם הבריח. אלה הם רק כמה דוגמאות, ועל האדם שמטפל בחולה עם סיכוי לדימום משני לברר ולזכור מה הם שיטות עצירת הדימום במקרה של חולה ספציפי זה.

אם לחולה יש שבר, בדרך כלל שמים לו גבס. על החולה להישאר בגבס במשך מספר שבועות ולפעמים אף מספר חודשים. צריך לדעת, שגבס לא אמור ללחוץ או להכאיב. אם השבר נמצא בגפיים, הגבס לא אמור לגרום לבצקת ולא לצבע כחול בכף היד או כף הרגל. אם זה קורה, זהו סימן לפגם בתחבושת. במקרה כזה יש להרים את הרגל או את היד הנמצאים בגבס ע"י כרית או כמה כריות. אם זה לא עוזר, יש להזמין הביתה רופא.

הכתבה אינה מהווה תחליף לטיפול או יעוץ רפואי, כמובן, אלא קצת מידע בלבד. המון בריאות לכולם, ושלא נצטרך מידע זה.


ד"ר יעל טוקצ'ינסקי, אבחון וטיפול בשיטות טבעיות ע"י נטורופתיה, הומאופתיה, דיקור, פרחי באך, צמחי מרפא, צבע, קריסטלים ותמציות קריסטלים, נרות הופי וטיפולים אנרגטיים של מחלות שונות: מצבים דלקתיים, בעיות שינה, הצטברות נוזלים באוזניים, חוסר איזון הורמונלי בכל הגילאים אצל גברים ונשים, בעיות פרוסטטה ועוד. מסייעת לטיפול בבעיות וסוגיות שונות הקשורות בפיריון (איזון הורמונאלי, סיוע בקליטת הריון, שמירת הריון), הריון ולידה. טיפול טבעי בבעיות ומיחושים שמופיעים בהריון ולאחר הלידה. התאמת תזונה ייחודית ואישית, טיפול למניעת נשירת שיער, בעיות עור ודיכאון הקשורים להריון ולידה. טל.לתגובות ושאלות ולהזמנת תור בקליניקה: 054-8450103

קישורים:
אתר הבית
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד